10 tévhit a helyi keresőoptimalizálásról, ami súlyos veszteségeket okozhat az online marketingjében!
(Forrás: pixabay.com)
Nemrégiben ellátogattunk családommal Debrecenbe. Utazásunk utolsó napján a városban akartunk vacsorázni, így, ahogy sokan mások, mi is a Google-ön kezdtünk nézelődni.
Akkor éppen az Olasz konyhát kívántuk meg – abban sose csalódunk nem igaz?
Miután rákerestünk az „Olasz éttermek” kifejezésre, több lehetőség közül válogathattunk. Engem azonnal a képek és a vélemények érdekeltek. Végül kiválasztottam egy weboldalt, hogy megnézzem annak étlapját.
A hely nem látszott túl kellemesnek, bár néhányan jó véleménnyel voltak róla. A második hely hangulatosnak tűnt és a vélemények alapján sokan kedvelték, az oldaluk azonban borzasztó volt. Nem találtam étlapot és még a kezdőlap sem töltött be rendesen. Következő!
Végül találtam egyet, ami mind a képek és a vélemények alapján is csodásnak tűnt, ráadásul az étlap is könnyen elérhető volt. Megvan a nyertes.
Azt kell, hogy mondjam, hosszú ideje ez volt a LEGJOBB Olasz étterem, ahol jártam. Írtam is gyorsan egy véleményt az oldalukra, mert tudom, ez mennyit jelent.
Mindezt azért mondom, mert ez egy fontos lecke minden helyi vállalkozónak, mivel a fogyasztók mára már online keresik a kívánt terméket vagy szolgáltatását, függetlenül attól, milyen iparágról beszélünk. ( Ugyan ezt a példát el lehet mondani villanyszerelőről, gázszerelőről, könyvelőről, ügyvédről, utazási irodáról... és még sok más cégről is... ) Szóval rendkívül fontos tisztáznunk magunkban a kérdést: rendelkezem-e azzal, amit a fogyasztó kíván, és meg tud-e találni az interneten?
A marketingjük fejlesztésén dolgozó, helyi vállalkozók körében elsődlegesnek kell lennie a lokális keresőoptimalizálásnak. A vállalkozás sikere nagyban ettől függ.
Vannak, akik alábecsülik a helyi keresőoptimalizálás egyes lényeges aspektusait és más, kevésbé fontos területekre pedig nagyobb hangsúlyt fektetnek. Könnyen versenytársai elé kerülhet, ha tisztában van azzal, mire szükséges összpontosítania.
A helyi (lokális) keresőoptimalizálás legnagyobb mítoszai
Lássuk azokat a legnagyobb mítoszokat és tévhiteket, amelyek ismeretében bárki javíthat a helyi keresőoptimalizálási stratégiáján.
Mítosz 1 – Nincs szüksége Google Cégem fiókra
A Google Cégem fiók a LEGFONTOSABB eleme a helyi keresőoptimalizálásnak. A Google ezen keresztül szerzi be a vállalkozásáról az adatokat, hogy az megjelenjen a Google térképen.
Megjegyzés: Egyes vállalkozók úgy próbálnak a körzetükben versenyezni, hogy mindössze weboldalukat optimalizálják a helyileg használatos kulcsszavakkal, a Google Cégem fiók létrehozása nélkül. Ilyen esetben nagy hátrányba kerülhet Google Cégem fiókkal rendelkező versenytársaival szemben.
Fontos, hogy vállalkozásának címe, telefonszáma, weboldalának URL címe és az nyitvatartási ideje helyesen szerepeljen a Google Cégem profilján. Csatolt fényképek ösztönözhetik ügyfeleit, hogy felkeressék üzletét, vagy legalább felvegyék a kapcsolatot Önnel.
A kulcsszavaknak fontos szerepe van a profilja kialakításánál. Ha a Google tudja, hogy Ön mit kínál, úgy azt is tudni fogja, melyik felhasználónak érdemes Önt megmutatni.
A „Bejegyzések”funkció által a szolgáltatásaival és termékeivel kapcsolatos eseményeket, akciókat és további érdekességeket oszthat meg a felhasználók körében. Használja ki ezt a nagyszerű lehetőséget!
Ne feledje, az egyetlen oka, amiért azt az éttermet választottam, hogy mindent megtaláltam a Google Cégem profiljukon, amire szükségem volt.
Mítosz 2 - A hivatkozások nem segítenek a népszerűsítésben
A legtöbben mára már egy weboldalon mutatják be vállalkozásukat,azonban nem elég csupán egy webhelyet üzemeltetnie, a siker érdekében számos oldalon szükséges megjelennie.
A weboldalra mutató hivatkozások fontos tényezői a keresési eredmények rangsorolásának. Számos kutatás kimutatta, hogy minél több rá mutató hivatkozással rendelkezik egy vállalkozás weboldala, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a keresőmotorok helyi eredményei között.
Megjegyzés: Előfordulhat azonban, hogy a lapkatalógusok hivatkozásai nem eredményeznek megnövekedett forgalmat, viszont kedvezőbb rangsorolási pozícióhoz segíthetik a keresési eredmények között.
Számos webhelyhez adhatja hozzá vállalkozása nevét, címét és telefonszámát. Először összpontosítson helyi katalógusokra, majd bővítheti elérhetőségét általános, valamint iparág- specifikus katalógusokban is.
Mítosz 3 – Nincs szüksége weboldalra mutató linkekre, ha bizonyos helyeken az interneten megemlítik vállalkozása nevét.
A legtöbb helyi vállalkozó úgy gondolja, hogy a vállalkozásának megemlítése mondjuk egy cikkben, vagy valamilyen weboldalon a maximum amit tehet és ezzel kihasznált minden lehetőséget a weboldala népszerűsítésére. Természetesen ez nem így van! Ugyanis a weboldalra mutató linkek keresőoptimalizálásra gyakorolt pozitív hatásai így nem hasznosulnak.
Több tanulmány is alátámasztja, hogy a linkek ugyan olyan fontos rangsorolási tényezők, mint a hivatkozások a vállalkozásra. Ráadásul a rangsor élén álló, tekintélyes weboldalakról a saját oldalunkra mutató linkek gyűjtése kulcsfontosságú. Egyes hivatkozásoknak link szerepe is lehet – például a legtöbb könyvtár biztosít linket is – de érdemes egyéb link forrásokat is gyűjteni.
A linkhálózat kiépítésének egyik legjobb módja, ha felkeresi az iparága legismertebb weboldalait és közreműködik cikkeik szerkesztésében. Szaktudásával segítheti a cikkírást, amivel növeli a weboldal látogatottságát, miközben saját weboldalának linkje szerepelni fog a felhasznált források között.
Mítosz 4 – A webes adatainak nem kell egységesnek és átláthatónak lenniük
Minden adatunknak, minden online felületen egységesnek és könnyen átláthatónak kell lennie, ahol vállalkozásunk szerepel. Mivel a Google pontos információkkal akarja felhasználóit ellátni, bármilyen ellentmondás csökkenti a Google bizalmát vállalkozásában és nem fog előrébb kerülni a keresési eredmények között.
Ez azt jelenti, hogy minden vállalkozásra vonatkozó információnak azonosnak kell lennie minden hivatkozásban, minden webes felületen. Név, cím, telefonszám, weboldal URL címe meg kell, hogy egyezzen.
Mítosz 5 – A fogyasztók nem törődnek az értékelésekkel, véleményekkel
Kutatások alapján a fogyasztók 88%-a jobban bízik online véleményekben, mint személyes ajánlásokban. Ne feledje, én is a vélemények elolvasásával kezdtem, mielőtt az étterem weboldalát megnyitottam. El se jutottam volna az étlapig, ha nem rendelkezik pozitív visszajelzésekkel.
A Google jelentései alapján a vélemények, visszajelzések fontos tényezők a helyi találatok rangsorolásában. Minél pozitívabb értékeléssel rendelkezik egy vállalkozás weboldala, annál kiemeltebb pozícióban jeleníti meg a Google a találatok között.
Tehát az értékelések gyűjtése elengedhetetlen a helyi keresőoptimalizálás sikeréhez. Megkérheti ügyfeleit, hogy vásárlásuk során mondják el véleményüket, továbbá akciókkal kedvezhet azoknak, akik véleményezték vállalkozását. Tegyen meg mindent, hogy tudatosítsa ügyfeleiben, nagyra értékelné visszajelzésüket.
Javaslat: hozzon létre egy önálló oldalt webhelyén, ahol részletes leírással segíti ügyfeleit, hogyan küldhetik el véleményüket a Google által, vagy adjon meg egy linket, amin keresztül eljutnak az említett oldalra. Képernyőképek is segíthetnek iránymutatást adni.
Mítosz 6 – Nem számít a webhely nyújtotta felhasználói élmény
A felhasználók a lehető leggyorsabban-és könnyebben szeretnének átlátható információkhoz jutni. A Google-t bízzák meg minden olyan webhely felkeresésével, ahol mindez elérhető. Igenis fontos javítani a felhasználói élményen.
A Google azokat a vállalkozásokat, akik nagy hangsúlyt fektetnek a weboldalaikon a felhasználói élmény javítására azzal jutalmazza, hogy webhelyüket több felhasználónak mutatja meg.
Javaslat: Tekintse át weboldalát, hogy azokat a látogatókkal közölni szándékozott információkat, amelyek kulcsfontosságúak az Ön üzlete számára mennyire könnyen és kézenfekvően érik el a látogatók. Lehetne-e ezeket az információkat még egyértelműbben megjeleníteni a weboldalán?
Mítosz 7 – Egy oldalnak nem kell mobilbarátnak lennie
Talán ez még pár éve igaz is volt, de többé már nem. A böngészések közel 60%-a már mobilon zajlik. ( És ez a szám egyre növekszik!) A Google kifejezetten figyeli is a mobilbarátságot egy weblapon! Amennyiben weboldala nincs összehangolva a mobil készülékekkel, azaz nem mobilbarát, úgy a felhasználók mobil eszközein nem fog betölteni, vagy használhatatlan lesz, ami által jelentős sérüléseket okoz a felhasználói élményben.
Még egyszer, a felhasználói élmény lényeges szempont.
(Forrás: pixabay.com)
Mítosz 8 – A tartalom csak az organikus keresőoptimalizálást segíti, a helyi azaz lokális keresőoptimalizálásra nincs hatással
Ez egyszerűen nem igaz. Nem számít, hogy helyi vagy országos szintű üzletről, vállalkozásról van szó, a felhasználóknak az átláthatóság és a konkrét információ számít. Az ügyfelek szeretnék érezni, hogy egyfajta kapcsolat alakult ki közöttük és a felkeresett üzlet között. Ez leginkább az ügyfélbarát tartalommal lehet elérni.
Ezt folyamatosan vizsgálja a Google és a gyengén szerkesztett tartalommal rendelkező weboldalakat hátrébb sorolja a helyi találatok között is. Érdemes átnéznie a weboldalán közölt tartalmat, hogy az minden szükséges információt feltüntet e, amire a felhasználóknak szükségük lehet.
Mítosz 9 – A megfelelő kulcsszavak kiválasztásához nem kell kulcsszókutatást végezni
Feltehetően jó elképzelése van arról, hogy a felhasználók milyen szavakat használnak, mikor szolgáltatásait vagy termékeit keresik.
Például, ha Ön egy fogorvos, akkor feltételezheti, hogy az emberek a „fogorvos” vagy „fogorvosi rendelő” szavakra keresnek rá a közelükben.
Azonban csak ezeket a kulcsszavakat használhatják? Nem bizony, mivel akadhatnak olyan felhasználók, akik „fogászati implantátumok” kifejezésre keresnek rá. Ezeket az ügyfeleket így elveszti.
Minden helyi vállalkozás számára javasolt elvégezni egy hely-alapú kulcsszókutatást, hogy a legszélesebb körben el tudják érni potenciális ügyfeleiket. Ez nem csak láthatóságát, de üzleti céljainak elérését is javíthatja. A Google állítása szerint azon fogyasztók 50%-a, akik mobiltelefonjukon végeztek helyi keresést és 34%-a azoknak, akik számítógépükön/ táblagépükön, egy napon belül el is látogattak a felkeresett üzletbe.
A weboldala tartalmaiban alkalmazott kulcsszavak lehetnek akár a közösségi médiában is használatos kifejezések. Érdemes erre is figyelni, ha javítani szeretne láthatóságán.
Mítosz 10 – A közösségi média nem számít
Számos helyi vállalkozás kezdett már nyitni a közösségi média felé, de sokan fel is hagytak vele, mert vagy hiányzott az elkötelezettségük, vagy nem észleltek jelentősebb növekedést weboldaluk látogatottságában. Sajnos a közösségi média elhagyása rosszul hat a helyi keresőoptimalizálás sikerére.
A közösségi média nem csak like-okból, kommentekből és bejegyzések megosztásából áll, noha mindez élvezettel tölti el az felhasználókat. A közösségi médiába fektetés legnagyobb hajtóerejét a linkek jelentik.
Mint az már elhangzott, a linkek fontos szerepet játszanak, és azok miért ne származhatnának közösségi média oldalairól. Akármikor létrehoz egy új aloldalt, vagy cikket vagy blogbejegyzést a weblapján érdemes azt megosztani a közösségi média felületein is.
A Google látja ezeket a megosztásokat és linkekként értelmezi őket.
Ráadásul sosem tudhatja, mi ragadja meg egyes, ismertebb felhasználók figyelmét, amiért esetleg megosztják weboldalát követőikkel. Ez jelentősen növelheti népszerűségét, ami közösségi média nélkül nem történt volna meg.
Az igazság a helyi keresőoptimalizálásról
A helyi keresőoptimalizálás sikeréhez hozzon létre és gondozzon folyamatosan egy Google Cégem fiókot. Gyűjtse a véleményeket, hivatkozásokat és linkeket. A weboldalán lévő információk legyenek könnyen hozzáférhetőek, világosak és pontosak. Weboldala legyen mobilbarát. Végül a közösségi igenis segít, semmi esetre se hagyjon fel a használatával jon fel a használatával fel a használatával.
Jelentkezem az ingyenes konzultációra!