Blog

Olvass minket!

A/B teszt, egy biztos módszer a weblap hatékonyságának növelésére

A/B teszt, egy biztos módszer a weblap hatékonyságának növelésére

Mi az az A/B teszt?

Az A/B tesztet szokták részenkénti, vagy hasított tesztnek is hívni. Egy internetes oldal két különböző variációját hasonlítja össze és vizsgálja, melyik teljesít jobban. A két változatot hívják A-nak és B-nek, egy időben hasonló érdeklődésű társadalmi réteg számára teszik elérhetővé. A két verzió közül amelyik jobban teljesít (jobb mutatókkal rendelkezik) azt fogják használni.


weblap teszt grafikon

A weben az összes weblapnak van egy célja, egy ok amiért létrehozták.

  • Webáruházak esetén ez a cél az, hogy minél több ember, minél többet vásároljon rajtuk.

  • Hírportálok esetén, hogy minél több regisztrált hírolvasója legyen, minél többen kattintsanak az oldalon található hirdetésekre.

  • Közösségi oldalak esetén a minél magasabb taglétszám.

Minden üzleti weblap a látogatók számát át akarja konvertálni valami mássá. Ez a más pedig az oldal céljától függ. (például: webshop esetén a látogató akkor ér valamit, ha vásárló lesz belőle.) Az így kapott mutató szám a konverziós ráta. (Ha 10 látogatóból 4 fő vásárló lesz akkor 40%-os a konverziós ráta) Az A és B változatok esetében ezt a rátát mérik a honlap tulajdonosok és ahol a magasabb érték születik azt a verziót fogják élesíteni.


Miért érdemes alkalmazni ezt a tesztet?

A teszt segítségével jobban ki tudod aknázni a honlapod jelenlegi forgalmát. Előfordulhat, hogy a forgalom növelésére irányuló tevékenységek költsége óriási, amíg a konverzió növelésének költsége lehet minimális. (Tehát sokkal drágább elérni, hogy a nagy forgalom miatt legyen több vásárlónk, mint azt elérni, hogy ugyan akkora forgalom mellett több látogatóból legyen vásárló.) Az A/B teszt elvégzésének minimális a költség igénye és sokszor elég egy – két apróságot megváltoztatni a kezdőlapunkon, hogy jobb eredményt érjünk el.


Mit tudsz tesztelni a weblapodon?


Szinte bármit lehet tesztelni a honlapodon, ami befolyásolja a látogatók viselkedését. Beláthatjuk, hogy a bármi elég tág kategória, így felsorolok néhány weblap elemet amelyeken a legkönnyebb elvégezni a tesztet:

  • főcím (fejléc)

  • alcím

  • szövegek tagolása (bekezdések)

  • linkek

  • cselekvésre felszólító szövegrészek, gombok

  • képek

  • űrlapok

weblap verziók teszteléshez

A komolyabb tesztek magukba foglalják a webshopok árképzését, különböző akciókat, a szoftver próbaverziójának a hosszát és sok más egyéb látogatót befolyásoló tényezőt.


Az A/B teszt folyamata:

Ahhoz, hogy működjön az A/B teszt, követni kell a tudományos módszert. A lépések a következők:

  • Tégy fel egy kérdést, például: Miért magasabb az oldalt elhagyók aránya az átlagosnál?

  • Végezz háttérkutatást: Próbáld megérteni a látogatóid viselkedését valamilyen elemző szoftver segítségével.

  • Állíts fel egy hipotézist, például: Több link használata a láblécben csökkenti az oldal elhagyási arányt.

  • Folyamatosan kísérd figyelemmel a látogatóid számát.

  • Teszteld le a hipotézisedet: Készíts egy B verziót a honlapodból, ahol a hipotézisednek megfelelően több linket helyezel el a láblécben és méred, hogy csökken-e az oldaladat elhagyók száma.

  • Elemezd ki az így összegyűlt adatokat és vond le a konklúziót.

  • Jelentsd a kapott eredményeket az érintettek felé.


weblap konverziónövelés folyamatábra

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!