Cégek által elkövetett 5 leggyakoribb weblap hiba

Ha meghoztad a döntést, hogy a cégednek egy új honlapot hozol létre, akkor sok időt és pénzt kell rááldoznod. Egy ilyen döntés meghozatal annak reményében történik, hogy a sok kemény munka és pénz a végén meg fog térülni a honlap látogatottságának növekedése formájában (amely új ügyfeleket vonz). Ahhoz viszont, hogy jövedelmező legyen a befektetés számos kulcsfontosságú tényezőt kell szem előtt tartani és így lehet látványos felhasználóbarát weblapot kialakítani. Az alábbiakban az öt leggyakrabban elkövetett tervezési hibát fogom bemutatni.

  1. Túlterhelt honlap:

Mindenki szereti a zenélő animációkat, látványos ikonokat a honlapokon, viszont ezek az effektek lassítják a honlap betöltését és ezáltal elemek megjelenítését. Minden egyes widget-tel vagy animációval növeled a betöltési időt, miközben a képernyőn lévő hasznosítható területek mérete csökken. Ezek az elemek elvonják a figyelmet a honlap lényegi részéről. Ha nem marad elég helyed a tartalom megjelenítésére, akkor újra kell tervezni a honlapodat az alapoktól.

  1. Zavaros navigáció:

A honlapod elsősorban a céged digitális képviselete. A leendő ügyfeleid manapság innen szerzik az első benyomást a cégedről. Amennyiben egy látogatónak (potenciális új ügyfélnek) túl sok időt kell rászánnia, hogy megtanulja használni a weblapod, hogy hozzáférjen azokhoz az információkhoz, amelyre kíváncsi, akkor nő az esélye, hogy elveszíti a türelmét és tovább lép a következő cég honlapjára. Fontos, hogy a weblapod navigációja világos, tömör és könnyen kezelhető legyen. Ez kulcsfontosságú a pozitív ügyfél elégedettség érdekében.


A fenti képen látható példa egy nehezen átlátható honlapra. Időbe telik mire megtalálod, hogy hova is kell kattintani ahhoz, hogy megtaláld, amit keresel valójában.

  1. Helyesírási hibák:

„A világ vezető ktyaeledel gyártó cége!”

Ha meglátod az előbbi mondatot a neten, fog befolyásolni, hogy tőlük veszed-e meg a kedvenced eledelét? Nyilvánvalóan IGEN. Az interneten is elengedhetetlen a helyesírás és a nyelvtani szabályok. Gondolhatja a látogató, hogyha még ezt sem tudják helyesen leírni, akkor hogyan tudják helyesen elkészíteni a kutyaeledelt. Ha egy cégnek arra sincs ideje és kapacitása, hogy ellenőrizze a honlapját, akkor hogyan lenne ideje az általa gyártott termékek vagy szolgáltatások ellenőrzésére. Egy ilyen elírás hosszú távon kihathat a vállalkozásod megítélésére. Ezért nagyon fontos az alapos helyesírás ellenőrzés.



  1. Térközök alkalmazása:

Csak azért mert van a honlapodon egy kis térköz, szabad hely, még nem kell feltétlenül feltöltened akármivel. Használj bátran térközöket, hogy ezzel is megkönnyítsd a honlapod áttekinthetőségét és javítsd az olvashatóságát. A honlap tervezésekor figyelj arra, hogy a hangsúly a tartalmon legyen és NE a kinézeten, viszont az nem árt, ha egy kellemes külső foglalja magába a lényegi részt. Azért is fontosak az úgy nevezett „white space”-ek (térközök), mert segítenek elkülöníteni a fontos tartalmat a design elemektől.



  1. Kevés figyelem fordítása a SEO-ra:

Minek a rövidítése a SEO? Ez lényegében egy angol rövidítés a Search Engine Optimization rövid formája. Valójában ez a keresőre való optimalizálást jelenti. A honlap tervezésekor megéri időt szakítani a SEO stratégiánk kialakítására. Figyelmet kell fordítanunk azokra a kulcsszavakra, téma megadásra, amit a leggyakrabban használnak az emberek hasonló weblapok felkutatásakor. Egy jó kereső stratégiával sok új ügyfelet szerezhetünk cégünk számára.