Felejtsd el a bénázást és tudd meg hogyan legyél sikeres a SEO-ban cégtulajdonosként?
;quality(90).jpg)
Abban bizonyára egyet értünk, hogy Neked mint egy cég tulajdonosának sok mindenhez kell értenie…., HR-menedzser, könyvelő és digitális marketing szakember vagy egyszerre amellett, hogy a vállalkozás vezetés alapvető munkáját végzed.
Ha a SEO feladatokról van szó, ez egy frusztráló folyamat lehet, tele sikertelen próbálkozásokkal, ami arra késztet, hogy bedobd a törölközőt, és a véletlenre bízd a keresési rangsorban elfoglalt helyezésed. Ennek azonban nem kell így lennie!
Olvass tovább, és megtudod, hogyan kerülik el a sikeres cégtulajdonosok a frusztrációt, és hogyan oldják meg a SEO-val kapcsolatos feladatokat.
Miért bukik el sok kisvállalkozás a SEO-n?
Több mint 100 vállalkozást segítettük a keresőoptimalizálás terén már. Amikor azt látjuk, hogy a vállalkozások tulajdonosai küszködnek a Google keresőoptimalizálással, annak hátterében az alábbi okok valamelyike van:
-
Nem teljesen értik, mi az a SEO. A leggyakoribb hiba, amit itt tapasztalunk, ahogy az emberek, általában azt hiszik, hogy a SEO lényege, hogy kulcsszavakat helyezzenek el az oldalon – sok-sok kulcsszót.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztása a SEO része, de csak egy része. Ráadásul, ha túlzásba viszi a kulcsszavakat, akkor ahelyett, hogy segítene nekik, árthat a rangsorának. -
Türelmetlenné válnak, és rossz dolgokra koncentrálnak. Időbe telik, amíg a keresőoptimalizálás eredményét eléri – néha hetek kérdése, máskor hónapokig is eltarthat, mire a rangsorban és a forgalomban emelkedni kezd.
-
Nincs stratégiájuk a SEO fejlesztésére. Ha egy olyan városban van megbeszélésed ahol még soha nem jártál, hogy érkeznél a megadott címre? Az ösztönödre bíznád magad, vagy beírnád a címet a navigációba? Világos stratégiára van szükséged ahhoz, hogy sikeres legyél a SEO-ban és eljuss az áhított célodhoz.
-
Nincs idejük. Ez fontos tényező a vállalkozások tulajdonosai számára. A SEO következetes erőfeszítést igényel, és sok vállalkozás tulajdonosának nincs ideje beletenni a munkát az eredmények elérése érdekében. Ha ez a helyzet a Te esetedben is akkor fontold meg, hogy valakit kitanítasz a csapatodból a SEO-ra és rábízod, vagy egy hozzáértő ügynökségre bízod azt.
Mi az a SEO?
Először is beszéljünk arról, hogy mi nem a SEO . A SEO egy online marketing fegyver a konkurenciád ellen vívott harcban a vevők kegyeinek elnyerése érdekében. De nem ez az egyetlen fegyver. A te piacodon a te céljaid szempontjából lehet akár egy életlen zsebkés vagy akár egy Katana kard is. Ennek eldöntéséhez SEO Auditra van szükség és a piacod feltérképzelésére.
Rengeteg más technika létezik a forgalom és a leadek generálására, Facebook ADS, Google ADS, Insta, Tiktok, …stb.
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás lényege, hogy a Google rangsorolási tényezőit a Te javadra fordítsa. A Google számos különböző tényezővel határozza meg, hogy weboldalad mennyire segíti az adott kulcsszóra kereső személyt a számára hasznos információk megtalálásában. E tényezők közül egyesek nagyobb súlyt kapnak, mint mások. A Google rangsorolási tényezőit nagyjából három kategóriába sorolhatjuk:
-
Technikai tényezők (on-site SEO): A Google a weboldalad számos technikai vonatkozását értékeli, hogy felmérje a weboldalad által nyújtott általános felhasználói élményt. (Ilyen tényezők például: milyen gyors a weboldalad betöltése, mennyire optimalizáltak a képek, követi -e a mobilbarát irányelveket, szabványokat,...stb.)
-
Tartalmi relevancia: A Google azt is meghatározza, hogy a tartalom mennyire releváns a használt keresési kifejezés szempontjából. Ha minden más egyenlő, a Google a relevánsabb webhelyet rangsorolja magasabbra.
-
Domain audit: Végül a Google megvizsgálja, hogy mekkora tekintélye van weboldaladnak, és előnyben részesíti a magasabb elismertséggel rendelkező weboldalakat.
Ahhoz, hogy sikereket érj el a SEO terén, meg kell vizsgálnod mindhárom tényezőt, és erőfeszítéseket kell tenned ezek következetes javítására.
Hogyan készíts SEO stratégiát?
A SEO-ban ne úgy gondolkodj mint egy kampányban, hogy van kiinduló érték és cél érték. Csalódni fogsz! – inkább alkoss stratégiát . A stratégiád arra az elvárásra épüljön, hogy az a céged számára a fontos, hogy minden számodra hasznos keresési kifejezésre legyen a lehető legjobb pozícióban a weboldalad és ezeket a jó pozíciókat igyekezz a folyton változó körülményekhez képest és a konkurenciához képest mindig az élen tartani. Ennek pozitív hozadéka az lesz számodra, hogy a keresésekből fakadó kattintások közül a legtöbbet elhozod majd és igyekszel minél több embert a weboldaladra terelni. A SEO inkább hasonlít egy folyamatos maratonhoz mint egy sprinthez.
Kezd azzal, hogy feltárod és összegyűjtöd azokat a kulcsszavakat, amelyek alapján webhelyedet szeretnéd elől látni a Googleban.
A számodra fontos keresési kifejezések között lesz egy olyan halmaz amikre kisebb lesz a verseny a konkurenciáid részéről és ez által hamarabb lehet előre kerülni a rangsorban. Illetve lesz a másik halmaz is amikre nagy a verseny és több idő, több erőfeszítés kell ahhoz, hogy elindul felfelé a rangsorban egyik konkurenciáról a másikra lépkedj felfelé. Természetesen minden kifejezéssel foglalkozni kell, de érdemes előbb a gyors eredményt hozó kifejezésekkel kezdeni, hogy az azokból érkező plusz látogatók hasznát minél előbb élvezhesse vállalkozásod.
SEO-stratégiád részeként folyamatosan figyelned kell a SEO tényezőket ami alapján összehasonlítod a saját weboldalad képességeit a versenytársak weboldalainak SEO képességeivel. Ezek alapján az összevetések és mutatószámok alapján tudod elemezni a helyzeted és kigondolnod a következő teendőket amikkel tovább fejleszted a SEO-dat és utasítod magad mögé a konkurencia weboldalait.
A SEO fejlődéséhez fontos következetes erőfeszítéseket tenni a rangsorolási tényezők mindhárom csoportjában; ez a következetes erőfeszítés fogja megváltoztatni a rangsort, nem pedig egy konkrét villám akció.
Hogyan összpontosíts a megfelelő SEO-mutatókra
Nemcsak azt kell tudnod, hogy mely kulcsszavakat célozhatod meg a leendő vevőidet, hanem azt is tudnod kell, hogy miért célozd meg őket.
A vásárlási szándékkal érkező látogatók által beírt kulcsszavak azok, amelyek általában több értékesítést eredményeznek, de a forgalom alacsonyabb. Általában ezekre a kulcsszavakra kell először optimalizálni.
A kutatási/információ szerzésre irányuló kulcsszavak azok, amelyek segítenek a felhasználóknak a problémák megoldásában, mielőtt vásárolnának. Ezek a kulcsszavak nem konvertálódnak olyan könnyen eladásokká, de a forgalom nagyobb lesz. Azt javasoljuk ezeket a kulcsszavakat akkor célozd meg, miután jó helyezést értél el a magas vásárlási szándékkal rendelkező kulcsszavaknál.
A helyezések javulásával egyenes arányban a forgalom növekedésével kell számolnod, a forgalom növekedése pedig a konverziók (potenciális ügyfelek és eladások) növekedését kell, hogy eredményezzenek. Ezek a fejlesztések időbe telnek, ezért itt előre kell gondolkodnod és most kell elkezdened befektetni a SEO-ba ahhoz, hogy majd le tudd aratni a gyümölcseit.