Blog

Olvass minket!

Felhasználóbarát online űrlapok

Egy weblap megtervezésénél nagyon fontos szempont, hogy felhasználóbarát legyen. A lényeg, hogy a felhasználó könnyen megtaláljon mindent, amit keres. Nem elég a szép külső és megfelelő színek kiválasztása. Ez különösen igaz az online űrlapokra. A tervezőknek meg úgy kell kialakítani az űrlapokat, hogy a felhasználó a leghamarabb átlássa és ne bonyolódjon bele.

A cél az, hogy a felhasználó a legkönnyebben eligazodjon az űrlapon és minél hamarabb ki tudja tölteni és a jóváhagyó gomb lenyomásával tovább léphessen. Az űrlapok esetében nincs szükség sok speciális effektre. Ebben a cikkben szeretnék összpontosítani a felhasználói beavatkozásra és arra, hogy a látogatók, hogyan élik meg az egyes űrlapokat. Vannak különböző technikák, amelyek segítségével lehet racionalizálni a kitöltendő mezőket. Segít kiválasztani, hogy melyek azok, amelyek fontosak és kevésbé fontosak vagy esetleg feleslegesek és elhagyhatók.

Koncentrálj a legapróbb részletekre:

Tucatnyi felhasználótól hallottam, hogy például a regisztrációs űrlapok egyes helyeken túl sok információt kérnek. Ahhoz, hogy növelni tudd a regisztrált usereid számát, egyszerűsítsd le a regisztrációhoz bekért adatok számát. Ugyan ez vonatkozhat egy hírlevélre való feliratkozásnál is, csak a leglényegesebb infókat kérd el az emberektől. Ez által sokkal többen fogják kitölteni.

A minimálisan kitöltendő mezők száma függ a céljaidtól. A regisztrációhoz az egyik legegyszerűbb űrlap csak egy felhasználónevet, e-mail címet és két darab jelszó beviteli mezőt tartalmaz. Létezik még ettől is egyszerűbb regisztrációs lap. Itt csak egy felhasználó nevet és az e-mail címet kell megadni, majd egy gomb megnyomásával jóváhagyni. Ekkor e-mail-ban kapjuk meg a jelszót, amit a rendszer automatikusan generált és ezzel tudunk belépni.


Ilyen űrlap esetében nincs szükség a szokásos regisztráció megerősítő e-mail-re. Hiszen a postaládánkhoz csak nekünk van hozzáférésünk és csak akkor tudunk belépni az oldalra, ha az e-mail fiókunkból elolvassuk a jelszót.

Automatikus műveletek:

A legtöbb felhasználót az őrületbe lehet kergetni az úgynevezett váratlan tevékenységekkel. Ilyen például a felugró ablakok. Az űrlapokon csökkenteni kell a JAVA script extrákat, felugró útmutatókat. Ahhoz, hogy használható legyen egy űrlap, nem kell feltétlenül felosztani oszlopokra a beviteli mezőket.

Egy másik hiba, ami gyakran előfordul, a HTML TabIndex beállítása. Ez olyan szempontból hasznos, hogy a felhasználó még egér nélkül is ki tudja tölteni az űrlapot, de ez csak akkor működő képes, ha az összes beviteli mező indexe a helyén van. Addig jól működhet, ha a felhasználó minden mezőt kitölt, mint egy regisztráció során, de ha üresen hagy mezőket, akkor elcsúszhatnak az indexek. Ezzel egy fölösleges hibaforrást generál a programozó.

Első a biztonság:

Legyen szó bankkártya számról vagy csak e-mail címről, nagyon fontos, hogy az adatok biztonságos adatbázisokban legyenek tárolva. A felhasználók megbíznak a honlapodban, amikor kitöltenek egy űrlapot, így nagyon fontos, hogy ne veszítsd el a bizalmukat.

Amennyiben lehetséges használj SSL tanúsítványt a teljes tartományban. Így a felhasználók védve lesznek a teljes munkamenet során. Ez némi plusz munkával jár, viszont a biztonság érdekében megéri. Természetesen nem kötelező ellátni minden egyes lapot SSL tanúsítvánnyal, viszont ajánlott a bizalom fenntartása érdekében.

Nagyméretű input mezők:

Sok tanácsot, érvet hallottam már afelől, hogy mekkora betűméretű beviteli mezőket célszerű alkalmazni az űrlapokon. A szabványos CMS (vBullettn, Joomla!, Drupal) beviteli mezők viszonylag kisméretű betűket használnak. Ezek az alapértelmezett 10-es 12-es méretet alkalmazzák.


Például a fenti képen látható a Diigo regisztrációs lapja. Nagyon tágas elrendezést alkalmaz, valamint külön színnel jelöli, hogy éppen melyik mezőben áll a kurzorunk. Az érintetlen mezőknek van egy enyhe rózsaszín árnyalata, az éppen aktív mező pedig halványkék.

Sok más weblaphoz hasonlóan a Twitter is túlméretezett űrlapot használ, ennek előnye, hogy így nehéz eltéveszteni, hogy hova is szeretnénk írni. Jól elkülöníthetők a mezők és jól látszanak a bevitt adatok. A mezők elnevezésére is egy egyedi rendszert alkalmaznak, beleírják a még kitöltetlen beviteli mezőbe, hogy milyen adatot várnak oda. Továbbá ők is alkalmazzák a színezést, hiszen a felhasználó által kitöltött mezők színe szürke lesz, a még kitöltetlenek pedig maradnak fehérek és bennük szerepelnek az úgy nevezett „helyőrző szövegek”.


Összegezve:

Egy könyvtárnyi könyv létezik, amelyek mind a web design-okkal foglalkozik. A web designer-ek körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a legújabb CSS3 specifikációk. A design-en túl viszont az egyes űrlapok is nagy figyelmet igényelnek.

Bízom benne, hogy a fentebb leírt tanácsokat megfogadva egyre jobb, felhasználóbarátabb űrlapok fognak születni.

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!