Gyakran ismételt kérdések a Google Ads minőségi pontszámával kapcsolatosan
Mi a minőségi pontszám a digitális marketingben?
Minden digitális hirdetési platform a minőségi mutató egy verzióját használja a hirdetések rangsorolására. A legfontosabb tényező az átkattintási arány, vagy bármi, ami a felhasználói elköteleződést méri. A felhasználói elköteleződés a CTR-hez hasonlóan a hirdetés minőségének legerősebb jele.
Mi a jó minőségi mutató?
A 7/10-es minőségi mutató az ajánlott érték, és elegendő. 7/10 fölé menni nagyszerű, de nem mindig érhető el, és nem biztos, hogy megéri az erőfeszítést. Bármi, ami 7/10 alatt van, annak az az üzenete számodra, hogy valami nincs rendben, és optimalizálni kell, a kattintási költségeiden büntetés van.
Miért fontos a jó minőségi mutató?
A minőségi mutató fontos a keresési hirdetők számára, mert hatással van arra, hogy mennyit fizetnek az egyes kattintásokért, és mekkora megjelenést érnek el hirdetéseik. A jó pontszámot elérő kulcsszavak több hirdetési aukción, magasabb pozíciókban és alacsonyabb kattintásonkénti költségen jelennek meg, míg az alacsony pontszámú kulcsszavakat magasabb költségekkel és alacsonyabb láthatósággal büntetik.
Mi a minőségi mutató 3 összetevője?
-
Átkattintási arányok (CTR) minden szinten: kulcsszó CTR, hirdetés CTR, megjelenített URL CTR, fiók CTR, stb... (90%)
-
Relevancia: kulcsszavai szorosan kapcsolódnak hirdetéseihez és céloldalaihoz?
-
Céloldallal kapcsolatos élmény: webhelye gyorsan betöltődik, átlátható-e, és az emberek megtalálják, amit keresnek?
Hogyan kezdjek jó minőségi mutatóval?
A választott kulcsszavak jelentik az első lépést a magasabb minőségi mutató eléréséhez. A kulcsszókutatás spektrumában azt tapasztalhatja, hogy a márkakifejezései gyakran kezdettől fogva minőségi pontszámmal rendelkeznek. Olyan kulcsszavakra hirdess amikben erős a céloldalad.
Mit jelent, ha a „Ritkán jelenik meg az alacsony minőségi pontszám miatt” üzenetet látom?
Ez az üzenet azt jelzi a Google-tól, hogy minőségi pontszáma olyan alacsony, hogy hirdetései ritkán jelennek meg. Egy ilyen helyzet orvoslása érdekében ajánlatos először értékelni a kulcsszót. Valóban ezzel a kulcsszóval kell hirdetnie? Ha a válasz igen, akkor kezdje agresszív ajánlattétellel az elején, hogy gyűjtsön néhány megjelenítést és kattintást, majd győződjön meg róla, hogy hirdetése elég vonzó ahhoz, hogy megkapja a kattintást.
Hogyan történik a minőségi mutató és a hirdetés rangsor szerinti helyének kiszámítása?
A hirdetés rangsor szerinti hely képlete: max. CPC x QS
Minél magasabb a minőségi pontszáma, annál magasabb a hirdetés pozíciója, ami azt jelenti, hogy hirdetései magasabb pozíciókban jelennek meg a Google-on.
Milyen gyakran számítja újra a google a minőségi pontszámot?
Minden alkalommal, amikor valaki egy adott kulcsszóra keres, és megjelenik egy hirdetés, a rendszer kiszámítja annak minőségi pontszámát. A CTR drámai változásai gyorsan befolyásolják a minőségi mutatót, és a minőségi mutató egy napon belül vagy még ennél is rövidebb időn belül növekedni fog. Ha azonban módosítottad a céloldalt, beletelik egy kis időbe, amíg az új minőségi pontszám megjelenik a fiókodban.