Blog

Olvass minket!

Gyakran ismételt kérdések a Google Ads minőségi pontszámával kapcsolatosan

Mi a minőségi pontszám a digitális marketingben?

Minden digitális hirdetési platform a minőségi mutató egy verzióját használja a hirdetések rangsorolására.  A legfontosabb tényező az átkattintási arány, vagy bármi, ami a felhasználói elköteleződést méri. A felhasználói elköteleződés a CTR-hez hasonlóan a hirdetés minőségének legerősebb jele.

Mi a jó minőségi mutató?

A 7/10-es minőségi mutató az ajánlott érték, és elegendő. 7/10 fölé menni nagyszerű, de nem mindig érhető el, és nem biztos, hogy megéri az erőfeszítést. Bármi, ami 7/10 alatt van, annak az az üzenete számodra, hogy valami nincs rendben, és optimalizálni kell, a kattintási költségeiden büntetés van.

Miért fontos a jó minőségi mutató?

A minőségi mutató fontos a keresési hirdetők számára, mert hatással van arra, hogy mennyit fizetnek az egyes kattintásokért, és mekkora megjelenést érnek el hirdetéseik. A jó pontszámot elérő kulcsszavak több hirdetési aukción, magasabb pozíciókban és alacsonyabb kattintásonkénti költségen jelennek meg, míg az alacsony pontszámú kulcsszavakat magasabb költségekkel és alacsonyabb láthatósággal büntetik.


Mi a minőségi mutató 3 összetevője?

  1. Átkattintási arányok (CTR) minden szinten: kulcsszó CTR, hirdetés CTR, megjelenített URL CTR, fiók CTR, stb... (90%)

  2. Relevancia: kulcsszavai szorosan kapcsolódnak hirdetéseihez és céloldalaihoz?

  3. Céloldallal kapcsolatos élmény: webhelye gyorsan betöltődik, átlátható-e, és az emberek megtalálják, amit keresnek?


Hogyan kezdjek jó minőségi mutatóval?

A választott kulcsszavak jelentik az első lépést a magasabb minőségi mutató eléréséhez. A kulcsszókutatás spektrumában azt tapasztalhatja, hogy a márkakifejezései gyakran kezdettől fogva minőségi pontszámmal rendelkeznek. Olyan kulcsszavakra hirdess amikben erős a céloldalad.


Mit jelent, ha a „Ritkán jelenik meg az alacsony minőségi pontszám miatt” üzenetet látom?

Ez az üzenet azt jelzi a Google-tól, hogy minőségi pontszáma olyan alacsony, hogy hirdetései ritkán jelennek meg. Egy ilyen helyzet orvoslása érdekében ajánlatos először értékelni a kulcsszót. Valóban ezzel a kulcsszóval kell hirdetnie? Ha a válasz igen, akkor kezdje agresszív ajánlattétellel az elején, hogy gyűjtsön néhány megjelenítést és kattintást, majd győződjön meg róla, hogy hirdetése elég vonzó ahhoz, hogy megkapja a kattintást.

Hogyan történik a minőségi mutató és a hirdetés rangsor szerinti helyének kiszámítása?

A hirdetés rangsor szerinti hely képlete:  max. CPC x QS

Minél magasabb a minőségi pontszáma, annál magasabb a hirdetés pozíciója, ami azt jelenti, hogy hirdetései magasabb pozíciókban jelennek meg a Google-on.


Milyen gyakran számítja újra a google a minőségi pontszámot?

Minden alkalommal, amikor valaki egy adott kulcsszóra keres, és megjelenik egy hirdetés, a rendszer kiszámítja annak minőségi pontszámát. A CTR drámai változásai gyorsan befolyásolják a minőségi mutatót, és a minőségi mutató egy napon belül vagy még ennél is rövidebb időn belül növekedni fog. Ha azonban módosítottad a céloldalt, beletelik egy kis időbe, amíg az új minőségi pontszám megjelenik a fiókodban.


Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!