Hogyan indíts blogot vállalkozásod számára 7 lépésben?
Hogyan indíts blogot vállalkozásod számára 7 lépésben?
Gondolkozol azon, hogy céges blogot indíts? Ha igen, ez az egyik legokosabb marketingdöntés, amit meghozhatsz. A saját statisztikáink szerint az organikus blog forgalmunk közel még egyszer annyi látogatót hoz az oldalra mint az összes többi tartalom a weboldalon. Szóval ha nem blogolnánk a fele annyi látogató érkezne organikus csatornákon keresztül mint most.
A sikeres blogolás azonban nem könnyű. A blog elindításához marketing- és márkaépítési készségekre, technikai tudásra, szervezettségre és egy az írásokból átérezhető személyiségre van szükség.
Egy sikeres blog elindításához szükség van egy tervre. Mi 7 lépésben fogalmaztuk meg azokat a lépéseket amit javasolunk betartani, hogy sikerrel vedd a blogolás nehézségeit.
1. Tisztázd a célközönséget
Vállalkozás tulajdonosként nem a személyes értékekről fogsz írni. Ügyfeleid igényei alapján írod majd a blogbejegyzéseket.
Meglévő ügyfelei és potenciális ügyfelei is olvassák majd a blogodat, ha az releváns számukra. Gondolj az ideális ügyfeledre és az ő problémáira. A közönséged problémáinak természete – amelyeket vállalkozásod megold – azt is meghatározza, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket teszel közzé.
A közönséged kezdőkből, középhaladó képességekkel rendelkezőkből vagy szakértőkből áll? Ügyfeleid csiszolt és formális hangvételt vagy nyugodt és személyes hangvételt keresnek?
2. Határozd meg, miért írsz blogot
Ha tisztázódott a célközönséged, ideje eldönteni, miért is szeretnél blogot írni. Bár minden cégtulajdonos több potenciális ügyfélre és eladásra vágyik, ez nem jelenti azt, hogy véletlenül kell elkezdenie a blogírást.
Azért indítasz blogot, mert mindenki más csinálja, vagy mert van saját terved?
Ha egyértelmű és pontos válaszaid vannak ezekre a kérdésekre, készen állsz az indulásra. Ha pusztán a blogírás trendjét próbálod követni, bölcs dolog, ha egy pillanatra visszalépsz.
Gondolj arra, hogy mennyi időt, pénzt és erőforrásokat fektet be a blogjába. Ha minden komponenshez világos tervet készített, akkor készen áll a következő lépésre.
3. Hozz létre egy blogtervezést és hangszínt
A blog elindításának harmadik lépése a blog kialakítása és hangvétele. A webhely látogatói három-kilenc másodpercen belül eldöntik, hogy tetszik-e nekik a blog, ezért az első benyomásnak jónak kell lennie.
Bölcs dolog, ha a blog kialakítása egyszerű és konverzióközpontú marad.
A blogod hangszíne is kulcsfontosságú. Gondosan gondold át, hogy a közönséged mivel fog a legjobban kapcsolatba lépni. Ha úgy érzed, elakadtál ennél a pontnál nézd meg a versenytársakat vagy a sikeres márkákat és megtalálod az irányvonalat erre a kérdésre amivel tudsz is azonosulni.
4. Készíts tartalomnaptárt
A következő lépésed a szerkesztői naptárad elindítása. A szerkesztői naptár azoknak a blogtémáknak a listája, amelyekről írni akarsz, és amikor közzé akarod tenni a bejegyzéseket.
Először írj le egy-két tucat blogbejegyzés témát. Ennyi blogbejegyzés lehetővé teszi, hogy a tartalomgyártásra összpontosíts anélkül, hogy felesleges időt töltenél a tervezéssel. Könnyű elterelni a figyelmedet, ha nincs megtervezve az előtted álló pár hónap.
A szerkesztői naptárnak nem kell tökéletesnek lennie a blog elindításához – csak néhány információra van szüksége. Add meg a bejegyzés címét, a cél kulcsszavakat, a vázlat dátumát, a közzététel dátumát, az írót és a promóciós stratégiáját legalább egy hónapra előre.
5. Állítsd be a kulcsfontosságú teljesítménymutatóidat (KPI)
Az ötödik lépés a vállalkozás blog indításában a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) beállítása. Ha még nem hallottál a KPI-kről, ne aggódj! Ez egy divatos kifejezés minden olyan mérőszámra, amely meghatározza egy adott művelet sikerét.
Például a blogindítási KPI lehet az indítás utáni látogatások száma. Egy vadonatúj blog több tucat-több száz látogatóra számíthat az indulást követően, attól függően, hogy mennyire népszerű.
A KPI-k eléréséhez reális célokat kell kitűznöd, világos tervet kell készítened ezek elérésére, és rögzíteni kell a fejlődést. Csak azt javíthatod, amit mérsz, ezért legalább hetente kövesd nyomon a KPI-ket.
6. Határozd meg a kívánt végcélt
Bár a blogírás önmagában is élvezetes, célt szolgál a vállalkozásod számára. Ha nincs kitűzött cél a blog olvasói számára, akkor létre kell hoznod egyet.
A blogod tartalmát először olyanra tervezd meg, hogy átvezesse az embereket a digitális ajtókon, de arra is, hogy a hideg célközönségből melegebbé alakítsd át őket.
Szánj időt arra, hogy végiggondold, mit szeretnél végül az olvasóidtól! Feliratkozás az e-mail listádra? Foglaljon bemutatót? Termékmintát rendeljen? Árajánlatot kérjen szolgáltatásaidra? Nem számít, melyiket választod, nyilván azt ami illik a céged értékesítéséhez a legjobban. Ami fontos az az, hogy blogbejegyzéseidnek cselekvésre kell ösztönözniük az olvasókat!
Célod elérésének nagyszerű eszköz, ha cselekvésre ösztönző (CTA = Call To Action) linkeket vagy gombokat helyezel el a blogbejegyzésekben.
7. Hozz létre egy promóciós tervet
Végül, szükség van egy promóciós tervre, ha meg szeretnéd tanulni, hogyan kell blogot indítani, hogy vállalkozásod jó hasznát vegye. A sikeres üzleti blogok nem csak hasznos tartalmat szolgáltatnak; megosztják a kollégák között, és széles körben közzéteszik a különböző internetes csatornákon.
Számos promóciós tevékenységet használhatsz céges blogodhoz. Íme a négy legjobb:
-
Készíts bejegyzéseket a közösségi médiában. A közösségi média potenciális ügyfelek millióinak kínál hozzáférést. A saját, átgondolt kommentár közzététele a blogbejegyzései mellett szerves elköteleződést eredményez, és javítja tekintélyed.
-
Hozz létre egy e-mail listát. Ha még nem készítettél e-mail listát a közönségedről, blogod elindítása a tökéletes alkalom erre. Először készíts egyszerű feliratkozási űrlapokat a weblapodon. Az olvasók ezután regisztrálnak, így minden héten új bejegyzéseket küldhetsz nekik.
-
Használd újra a tartalmat. A blog népszerűsítésének másik módja a tartalom újrahasznosítása a maximális eredmény érdekében. A tartalom újrahasznosítása azt jelenti, hogy más médiumhoz, például podcasthoz, videóhoz vagy közösségi médiában történő bejegyzéshez kell igazítani. Nézd meg a 10 legnépszerűbb bejegyzésedet, és gondold át, hogyan készíthetsz belőle videót. Ha elkészült a videó, a leírásban szerepeltess egy linket a blogbejegyzésed oldalára. Amint az emberek megtalálják a videóidat, a blogbejegyzést is meglátogatják.
-
Erősítsd meg tartalmaidat SEO segítségével. A keresőoptimalizálás vagy SEO az a gyakorlat, hogy a blogbejegyzéseidet a lehető legértékesebbé tedd Google számára.
Büszke lehetsz arra, hogy ha céges blogod van. Szakmai elismerést és marketing előnyöket jelent ez számodra.