Blog

Olvass minket!

Hogyan indíts blogot vállalkozásod számára 7 lépésben?

Hogyan indíts blogot vállalkozásod számára 7 lépésben?

Hogyan indíts blogot vállalkozásod számára 7 lépésben? 

Gondolkozol azon, hogy céges blogot indíts? Ha igen, ez az egyik legokosabb marketingdöntés, amit meghozhatsz. A saját statisztikáink szerint az organikus blog forgalmunk közel még egyszer annyi látogatót hoz az oldalra mint az összes többi tartalom a weboldalon. Szóval ha nem blogolnánk a fele annyi látogató érkezne organikus csatornákon keresztül mint most.

A sikeres blogolás azonban nem könnyű. A blog elindításához marketing- és márkaépítési készségekre, technikai tudásra, szervezettségre és egy az írásokból átérezhető személyiségre van szükség.

Egy sikeres blog elindításához szükség van egy tervre. Mi 7 lépésben fogalmaztuk meg azokat a lépéseket amit javasolunk betartani, hogy sikerrel vedd a blogolás nehézségeit.

1. Tisztázd a célközönséget

Vállalkozás tulajdonosként nem a személyes értékekről fogsz írni. Ügyfeleid igényei alapján írod majd a blogbejegyzéseket.

Meglévő ügyfelei és potenciális ügyfelei is olvassák majd a blogodat, ha az releváns számukra. Gondolj az ideális ügyfeledre és az ő problémáira. A közönséged problémáinak természete – amelyeket vállalkozásod megold – azt is meghatározza, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket teszel közzé.

A közönséged kezdőkből, középhaladó képességekkel rendelkezőkből vagy szakértőkből áll? Ügyfeleid csiszolt és formális hangvételt vagy nyugodt és személyes hangvételt keresnek? 

2. Határozd meg, miért írsz blogot

Ha tisztázódott a célközönséged, ideje eldönteni, miért is szeretnél blogot írni. Bár minden cégtulajdonos több potenciális ügyfélre és eladásra vágyik, ez nem jelenti azt, hogy véletlenül kell elkezdenie a blogírást. 

Azért indítasz blogot, mert mindenki más csinálja, vagy mert van saját terved? 

Ha egyértelmű és pontos válaszaid vannak ezekre a kérdésekre, készen állsz az indulásra. Ha pusztán a blogírás trendjét próbálod követni, bölcs dolog, ha egy pillanatra visszalépsz.

Gondolj arra, hogy mennyi időt, pénzt és erőforrásokat fektet be a blogjába. Ha minden komponenshez világos tervet készített, akkor készen áll a következő lépésre. 

3. Hozz létre egy blogtervezést és hangszínt

A blog elindításának harmadik lépése a blog kialakítása és hangvétele. A webhely látogatói három-kilenc másodpercen belül eldöntik, hogy tetszik-e nekik a blog, ezért az első benyomásnak jónak kell lennie.  

Bölcs dolog, ha a blog kialakítása egyszerű és konverzióközpontú marad. 

A blogod hangszíne is kulcsfontosságú. Gondosan gondold át, hogy a közönséged mivel fog a legjobban kapcsolatba lépni. Ha úgy érzed, elakadtál ennél a pontnál nézd meg a versenytársakat vagy a sikeres márkákat és megtalálod az irányvonalat erre a kérdésre amivel tudsz is azonosulni. 

4. Készíts tartalomnaptárt

A következő lépésed a szerkesztői naptárad elindítása. A szerkesztői naptár azoknak a blogtémáknak a listája, amelyekről írni akarsz, és amikor közzé akarod tenni a bejegyzéseket. 

Először írj le egy-két tucat blogbejegyzés témát. Ennyi blogbejegyzés lehetővé teszi, hogy a tartalomgyártásra összpontosíts anélkül, hogy felesleges időt töltenél a tervezéssel. Könnyű elterelni a figyelmedet, ha nincs megtervezve az előtted álló pár  hónap. 

A szerkesztői naptárnak nem kell tökéletesnek lennie a blog elindításához – csak néhány információra van szüksége. Add meg a bejegyzés címét, a cél kulcsszavakat, a vázlat dátumát, a közzététel dátumát, az írót és a promóciós stratégiáját legalább egy hónapra előre.

5. Állítsd be a kulcsfontosságú teljesítménymutatóidat (KPI)

Az ötödik lépés a vállalkozás blog indításában a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) beállítása. Ha még nem hallottál a KPI-kről, ne aggódj! Ez egy divatos kifejezés minden olyan mérőszámra, amely meghatározza egy adott művelet sikerét. 

Például a blogindítási KPI lehet az indítás utáni látogatások száma. Egy vadonatúj blog több tucat-több száz látogatóra számíthat az indulást követően, attól függően, hogy mennyire népszerű. 

A KPI-k eléréséhez reális célokat kell kitűznöd, világos tervet kell készítened ezek elérésére, és rögzíteni kell a fejlődést. Csak azt javíthatod, amit mérsz, ezért legalább hetente kövesd nyomon a KPI-ket. 

6. Határozd meg a kívánt végcélt

Bár a blogírás önmagában is élvezetes, célt szolgál a vállalkozásod számára. Ha nincs kitűzött cél a blog olvasói számára, akkor létre kell hoznod egyet. 

A blogod tartalmát először olyanra tervezd meg, hogy átvezesse az embereket a digitális ajtókon, de arra is, hogy a hideg célközönségből melegebbé alakítsd át őket. 

Szánj időt arra, hogy végiggondold, mit szeretnél végül az olvasóidtól! Feliratkozás az e-mail listádra? Foglaljon bemutatót? Termékmintát rendeljen? Árajánlatot kérjen szolgáltatásaidra? Nem számít, melyiket választod, nyilván azt ami illik a céged értékesítéséhez a legjobban. Ami fontos az az, hogy blogbejegyzéseidnek cselekvésre kell ösztönözniük az olvasókat!

Célod elérésének nagyszerű eszköz, ha cselekvésre ösztönző (CTA = Call To Action) linkeket vagy gombokat helyezel el a blogbejegyzésekben. 

7. Hozz létre egy promóciós tervet

Végül, szükség van egy promóciós tervre, ha meg szeretnéd tanulni, hogyan kell blogot indítani, hogy vállalkozásod jó hasznát vegye. A sikeres üzleti blogok nem csak hasznos tartalmat szolgáltatnak; megosztják a kollégák között, és széles körben közzéteszik a különböző internetes csatornákon. 

Számos promóciós tevékenységet használhatsz céges blogodhoz. Íme a négy legjobb:

  • Készíts bejegyzéseket a közösségi médiában. A közösségi média potenciális ügyfelek millióinak kínál hozzáférést. A saját, átgondolt kommentár közzététele a blogbejegyzései mellett szerves elköteleződést eredményez, és javítja tekintélyed. 

  • Hozz létre egy e-mail listát. Ha még nem készítettél e-mail listát a közönségedről, blogod elindítása a tökéletes alkalom erre. Először készíts egyszerű feliratkozási űrlapokat a weblapodon. Az olvasók ezután regisztrálnak, így minden héten új bejegyzéseket küldhetsz nekik. 

  • Használd újra a tartalmat. A blog népszerűsítésének másik módja a tartalom újrahasznosítása a maximális eredmény érdekében. A tartalom újrahasznosítása azt jelenti, hogy más médiumhoz, például podcasthoz, videóhoz vagy közösségi médiában történő bejegyzéshez kell igazítani. Nézd meg a 10 legnépszerűbb bejegyzésedet, és gondold át, hogyan készíthetsz belőle videót. Ha elkészült a videó, a leírásban szerepeltess egy linket a blogbejegyzésed oldalára. Amint az emberek megtalálják a videóidat, a blogbejegyzést is meglátogatják. 

  • Erősítsd meg tartalmaidat SEO segítségével. A keresőoptimalizálás vagy SEO az a gyakorlat, hogy a blogbejegyzéseidet a lehető legértékesebbé tedd Google számára.


Büszke lehetsz arra, hogy ha céges blogod van. Szakmai elismerést és marketing előnyöket jelent ez számodra.


Iratkozz fel hírlevelünkre!

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!