Hogyan találd meg versenytársaid legjobb kulcsszavait
;quality(90).jpg)
A SEO forgalom a legjobb minőségű forgalomi források közé tartozik, és nem függ a hirdetési kiadásoktól és a promócióktól.
Megfelelő információkkal, következetes kutatással és nyerni akarással fel tudod pörgetni weblapodat megelőzheted versenytársaidat. Először is vizsgáljuk meg, hogy a versenytársak kulcsszavainak kutatása miért kell, hogy a te tartalommarketing-stratégiád részét képezze.
Miért fontos a versenytársak kulcsszóelemzése?
Ha a versenyképes kulcsszavak elemzéséről van szó, akkor nem pusztán össze kell gyűjtened azokat a kulcsszavakat melykre a konkurenciád jó pozícióban van, hanem meg is kell határoznod az adott kulcsszó értékét. Érték alatt itt relevanciát, a téma látogatókra gyakorolt konverziós hatását értjük.
Versenytársaid olyan SEO-eszközökkel elemezheted, mint az Ahrefs , a SEMrush ,vagy Moz , és érdemes ezek valamelyikére vagy hasonló platformra költened. Az eszközök jelentős mennyiségű adatot szolgáltatnak, például, hogy melyik versenytárs blogbejegyzései állnak a legjobban, de ahhoz, hogy erőfeszítésed néhány népszerű kulcsszón túl is fenntartsa, hosszú távú stratégiára van szükséged.
Íme a lépések, amelyeket meg kell tenned:
1. Gyűjtsd össze a versenytársak legfontosabb adatait
Közvetlen versenytársaid azok, akik vagy ugyanazokra a kulcsszavakra rangsorolnak, mint a te weboldalad, vagy olyan kulcsszavak, amelyek a te kiemelt szolgáltatásaidhoz és/vagy termékeidhez kapcsolódnak.
Például, ha te villanyszerelő vagy néhány kulcsszó, amelyet te és versenytársaid megcélozhatnak:
-
villanytűzhely bekötés
-
villanyszerelés ára
-
a legjobb villanyszerelők a környékemen
Ezen kulcsszavak mindegyike nagyszerű blogbejegyzéseket vagy GYIK-forrásokat eredményez számodra. Nem meglepő, hogy ezekre a kulcsszavakra a valós villanyszerelő vállalkozások birtokolnak sok pozíciót a Googleben.
Két megbízható módszer létezik a versenytársak kulcsszavainak rangsorolására vonatkozó adatok gyűjtésére: a fizetett és az ingyenes mód. Mielőtt bármelyik módszert használnád előtte szükséged lesz egy táblázatra, amiben az adatokat rögzíted. Minden megfigyelt konkurensednek nyiss egy táblázat fület és másold be a fülbe az alábbi adatokat:
A lapnak a következő oszlopokat kell tartalmaznia:
-
URL
-
Elsődleges kulcsszó
-
URL aktuális rangja
-
Mekkora forgalmat érnek el (ha elérhető)
-
Az Ön egyenértékű URL-je
-
Az Ön elsődleges kulcsszava
-
Az URL aktuális rangja
-
Mekkora forgalmat kap
Ha ezzel elkészültél akkor nézzük a módszereket:
Fizetett versenytárs kulcsszóelemzési módszere
A fizetős módszer magában foglalja egy robusztus SEO-platform, például a SEMrush vagy az Ahrefs használatát, és a versenytársak kezdőlapjának beírását amire a SEO platformok minden szükséges információt elénk tárnak.
Ingyenes versenytárs kulcsszóelemzési módszer
Az ingyenes módszer során meg kell keresni azokat a kulcsszavakat, amelyekre rangsorolni szeretnél, és megnézi, ki van az első 10-ben ezekre a kulcsszavakra. Használd a fenti táblázatot az adatok naplózásához, vedd figyelembe az útközben talált versenytársakat, nyiss nekik új lapfület. Ez a módszer időigényesebb, de valós idejű betekintést ad az aktuális rangosba.
2. Határozd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre versenytársaid nem céloznak meg
Ha már áttekintést kaptál azokról a kulcsszavakról, amelyekre te és versenytársaid is a top 10-ben vannak , itt az ideje, hogy feltárd azt is, hogy mik azok a kifejezések amikre a konkurenciád nincs a találati listán, de a célcsoportod weboldaladra terelése céljából fontosak. Ehhez be kell fizetned egy SEO eszközre fentiekben említett két eszközt javasoljuk.
Miután bejelentkezett keresőoptimalizálási platformjába, lépjen a Kulcsszórés, Versenytársak elemzése vagy bármelyik megfelelő területre. Ezután keressen egy All, Not Ranking vagy valami hasonló feliratú gombot vagy lapot. Ezen az oldalon több száz vagy több ezer kulcsszót találsz, amelyekre más webhelyek vagy versenytársak rangsorolnak, de a te által értékelt versenytárs nem.
Ezeket a kifejezéseket érdemes kigyűjtened és tartalmakat készíteni rá az oldaladon. Ezekkel a kifejezésekkel van a legjobb esélyed előzni, hiszen a konkurens nem is céloz rá.
3. Végezz állandó összehasonlítást versenytársaiddal
Ha SEO-zol, elengedhetetlen, hogy rendszeresen, havonta egyszer nézd meg hol állsz a versenyben.
Figyeld meg az általuk létrehozott tartalmakat, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy hogyan tudnál a te oldaladon jobb és minőségibb tartalmat létrehozni. Ezen kívül kattintgass a weboldalaikon és nézd meg mi az ami tetszik és mi az ami nem. Gyűjts ötleteket. Amit pozitívnak értékelsz azokat a változtatásokat végezd el a te weboldaladon is.