Blog

Olvass minket!

Hogyan találd meg versenytársaid legjobb kulcsszavait

Hogyan találd meg versenytársaid legjobb kulcsszavait

A SEO forgalom a legjobb minőségű forgalomi források közé tartozik, és nem függ a hirdetési kiadásoktól és a promócióktól. 

Megfelelő információkkal, következetes kutatással és nyerni akarással fel tudod pörgetni weblapodat megelőzheted versenytársaidat. Először is vizsgáljuk meg, hogy a versenytársak kulcsszavainak kutatása miért kell, hogy a te tartalommarketing-stratégiád részét képezze.

Miért fontos a versenytársak kulcsszóelemzése?

Ha a versenyképes kulcsszavak elemzéséről van szó, akkor nem pusztán össze kell gyűjtened azokat a kulcsszavakat melykre a konkurenciád jó pozícióban van, hanem meg is kell határoznod az adott kulcsszó értékét. Érték alatt itt relevanciát, a téma látogatókra gyakorolt konverziós hatását értjük.

Versenytársaid olyan SEO-eszközökkel elemezheted, mint az Ahrefs , a SEMrush ,vagy  Moz , és érdemes ezek valamelyikére vagy hasonló platformra költened. Az eszközök jelentős mennyiségű adatot szolgáltatnak, például, hogy melyik versenytárs blogbejegyzései állnak a legjobban, de ahhoz, hogy erőfeszítésed néhány népszerű kulcsszón túl is fenntartsa, hosszú távú stratégiára van szükséged.

Íme a lépések, amelyeket meg kell tenned:

1. Gyűjtsd össze a versenytársak legfontosabb adatait

Közvetlen versenytársaid azok, akik vagy ugyanazokra a kulcsszavakra rangsorolnak, mint a te weboldalad, vagy olyan kulcsszavak, amelyek a te kiemelt szolgáltatásaidhoz és/vagy termékeidhez kapcsolódnak.

Például, ha te villanyszerelő vagy néhány kulcsszó, amelyet te és versenytársaid megcélozhatnak:

  • villanytűzhely bekötés

  • villanyszerelés ára

  • a legjobb villanyszerelők a környékemen

Ezen kulcsszavak mindegyike nagyszerű blogbejegyzéseket vagy GYIK-forrásokat eredményez számodra. Nem meglepő, hogy ezekre a kulcsszavakra a valós villanyszerelő vállalkozások birtokolnak sok pozíciót a Googleben. 

Két megbízható módszer létezik a versenytársak kulcsszavainak rangsorolására vonatkozó adatok gyűjtésére: a fizetett és az ingyenes mód. Mielőtt bármelyik módszert használnád előtte szükséged lesz egy táblázatra, amiben az adatokat rögzíted. Minden megfigyelt konkurensednek nyiss egy táblázat fület és másold be a fülbe az alábbi adatokat:

A lapnak a következő oszlopokat kell tartalmaznia:

  • URL 

  • Elsődleges kulcsszó

  • URL aktuális rangja

  • Mekkora forgalmat érnek el (ha elérhető)

  • Az Ön egyenértékű URL-je

  • Az Ön elsődleges kulcsszava

  • Az URL aktuális rangja

  • Mekkora forgalmat kap

Ha ezzel elkészültél akkor nézzük a módszereket:

Fizetett versenytárs kulcsszóelemzési módszere

A fizetős módszer magában foglalja egy robusztus SEO-platform, például a SEMrush vagy az Ahrefs használatát, és a versenytársak kezdőlapjának beírását amire a SEO platformok minden szükséges információt elénk tárnak.  

Ingyenes versenytárs kulcsszóelemzési módszer

Az ingyenes módszer során meg kell keresni azokat a kulcsszavakat, amelyekre rangsorolni szeretnél, és megnézi, ki van az első 10-ben ezekre a kulcsszavakra. Használd a fenti táblázatot az adatok naplózásához, vedd figyelembe az útközben talált versenytársakat, nyiss nekik új lapfület. Ez a módszer időigényesebb, de valós idejű betekintést ad az aktuális rangosba.

2. Határozd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre versenytársaid nem céloznak meg

Ha már áttekintést kaptál azokról a kulcsszavakról, amelyekre te és versenytársaid is a top 10-ben vannak , itt az ideje, hogy feltárd azt is, hogy mik azok a kifejezések amikre a konkurenciád nincs a találati listán, de a célcsoportod weboldaladra terelése céljából fontosak. Ehhez be kell fizetned egy SEO eszközre fentiekben említett két eszközt javasoljuk.

Miután bejelentkezett keresőoptimalizálási platformjába, lépjen a Kulcsszórés, Versenytársak elemzése vagy bármelyik megfelelő területre. Ezután keressen egy All, Not Ranking vagy valami hasonló feliratú gombot vagy lapot. Ezen az oldalon több száz vagy több ezer kulcsszót találsz, amelyekre más webhelyek vagy versenytársak rangsorolnak, de a te által értékelt versenytárs nem. 

Ezeket a kifejezéseket érdemes kigyűjtened és tartalmakat készíteni rá az oldaladon. Ezekkel a kifejezésekkel van a legjobb esélyed előzni, hiszen a konkurens nem is céloz rá. 

3. Végezz állandó összehasonlítást versenytársaiddal

Ha SEO-zol, elengedhetetlen, hogy rendszeresen, havonta egyszer nézd meg hol állsz a versenyben.

Figyeld meg az általuk létrehozott tartalmakat, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy hogyan tudnál a te oldaladon jobb és minőségibb tartalmat létrehozni. Ezen kívül kattintgass a weboldalaikon és nézd meg mi az ami tetszik és mi az ami nem. Gyűjts ötleteket. Amit pozitívnak értékelsz azokat a változtatásokat végezd el a te weboldaladon is.


Iratkozz fel hírlevelünkre!

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!