Honnan tudhatod, hogy a SEO jó választás céged online marketingjében?
;quality(90).jpg)
Tavaly bementem egy cukrászdába Debrecenben, hogy melyikbe az most lényegtelen a történet szempontjából. Már hallottam az ország tortájáról és meg akartam kóstolni. Nem vagyok nagy sütis, de sokan mondták körülöttem, hogy kipróbálták és nagyon finom, érdemes megkóstolni. Nagy elvárásokkal és bizakodva kértem egy szeletet a cukrászdában a hölgytől. Kedvesen átadta, nagyon jól nézett ki, de az első falat nagyon nagy csalódás volt. Nem ízlett! A cukrászdás kalandom vége az volt, hogy kértem egy jól bevált francia krémest…
Miért meséltem ezt el. És miért egy SEO témájú cikkben…Azért, mert meg kell jegyezned egy fontos dolgot ebből, mégpedig azt, hogy a torta szubjektív, valakinek ízlik egy adott süti, valakinek pedig nem. Na SEO-val is pont így van, van akinek szenzációs sikereket hoz, van aki csak költ rá és nincs semmi kézzelfogható eredménye. Ha több cégvezető is ajánlja Neked, hogy érdemes és csináld, Neked nem biztos, hogy megéri!
A keresőoptimalizálás kapcsán azonban nem kell bekapnod az első falatot, hogy megtudd neked való-e! Van rá egy 4 lépésből álló módszer ami elég jó bizonyossággal meg tudja határozni azt, hogy érdemes-e a cég online marketingje kapcsán foglalkoznod a keresőoptimalizálással.
Ha az elvárásaid nem reálisak, akkor sajnos a csalódás és a kudarc felé haladsz. A kulcs az, hogy a kezdetektől fogva reális elvárásaid legyenek.
Az alábbi 4 kérdésre kell megkeresi a választ ehhez:
1. Van elég keresési mennyiség?
Ez minden keresőoptimalizálási kampány első épelméjű ellenőrzése. Leendő ügyfeleid azt keresik, amit Te kínálsz?
Feltételezve, hogy valójában keresnek, akkor a következő kérdés az, hogy keresnek-e eleget ahhoz, hogy növeljék a SEO-tól elvárt értékesítési mennyiséget ami Neked megéri?
Ne feledd, hogy nem mindenki kattint a weboldaladra, aki keres. Még akkor is, ha az 1. helyen áll. (Egy kis saját statisztikai adat: A top 3 helyezés elviszi a kattintások 67%-át.)
Ne felejtsd el, hogy nem mindenki fog vásárolni, aki kattint A jellemző konverziós arányok közelebb vannak az 1-2%-hoz.
Ezekkel a számokkal a kutatás végén meg lehet reálisan határozni, hogy mi lehet a realitás a piacodon keresőoptimalizálás területén.
2. Van-e kitörési lehetőséged a versenyhelyzetben?
A következő lépésben a konkurenciát célszerű elemezni! Arra a kérdésre keressük a választ, hogy mennyire erősek a találati listán jól teljesítő versenytársak?
Ennek megállapításához SEO eszközöket kell igénybe venni, egy jó példát mondok amin Te is le tudod checkolni a versenytársaidat. Nyisd meg a MOZ Link Explorer szolgáltatását (https://moz.com/link-explorer) és értékeld a konkurencia webhelyeit és a hivatkozások számát.
Ezen kívül érdemes még a konkurencia oldalain végigfuttatnod a Google Insights-ot is. (https://pagespeed.web.dev/)
Illetve pár létezik még pár eszköz, de ezek elemzése már mélyebb SEO tapasztalatot feltételez, illetve előfizetéses funkciókról van szó.
Hogyan kell gondolkodnod a verseny kapcsán?
Ne feledje, hogy a Google csak 10 webhelyet rangsorol az első oldalon egy adott kulcsszóra. Ha mind a 10 webhely jól van optimalizálva a kulcsszóra, sokkal erősebb domain jogosultsággal és több ezer bejövő hivatkozással rendelkezik, akkor hosszú, felfelé ívelő küzdelem lesz, hogy webhelyed az első oldalra kerüljön.
Alternatív megoldásként, ha a verseny viszonylag gyenge, ez nagyobb önbizalmat ad a teljes gőzzel való továbblépéshez.
3. Azt adod a keresőből érkező látogatóidnak amire kerestek?
Az első két kérdés a SEO lehetőség értékelése, hogy megfelelő elvárásad legyenek azzal kapcsolatban, hogy mennyire lesz könnyű vagy nehéz weboldalad a Google első oldalára feltornázni. Az utolsó két kérdés annak értékelésére szolgál, hogy konvertálni fogja-e ezeket a potenciális ügyfeleket, miután rákerestek, és rákattintottak a webhelyedre. Nincs értelme az 1. helyen állni, ha nem generál eladásokat, igaz?
Azt a kérdést kell megválaszolnod, hogy mit akarnak a leendő ügyfeled, miután keresnek a Google-ban? Szeretnének közvetlenül a webhelyeden vásárolni? Vagy szeretnének több információt megtudni a termékedről vagy szolgáltatásodról?
Más szóval, mi a tipikus vásárlási magatartás és elvárás az adott kersési kifejezés kapcsán amire optimalizálsz? Igen ezt minden keresési kifejezés kapcsán át kell gondolni és olyan találati oldalakat kell kialakítani, amik elérik a kívánt célt és kiszolgálják a leendő ügyfeleid keresési elvárásait.
Azért dolgozol és fizetsz az időddel és a pénzeddel a jól keresőoptimalizált oldaladért, hogy utána 10 odavonzott konkrétan vásárlási céllal érkező leendő vevődből csak 1-et szolgálj ki vagy egyet sem, mert a számukra fontos és keresett információk nincsenek a weboldaladon megjelenítve? Ez nagy luxus!
4. A Te ajánlatod a legjobb megoldás?
Végül, amíg az ajánlat témáján tartunk, nézd meg mit mutat a konkurencia a leendő vevőknek! Valóban a Te céloldalad a legjobb minőségű és leg informatívabb a látogatód számára? A SEO-val az oldaladra terelt látogató, biztosan nem csak a Te weboldaladat nézi meg, a konkurencia weboldalaira is kattintanak és mérlegelnek, ki lehet a jobb partner számukra.
Ez azt jelenti, hogy ajánlatodnak valóban vonzónak, informatívnak kell lennie a versenytársaidhoz képest.
Ha SEO-ról van szó, a legtöbb ember csak a helyezésekre és a forgalomra gondol. A SEO kampány sikerének valódi mércéje azonban az eladások növekedése. Ehhez mind a 4 kérdéskört alaposan körül kell járni, hogy valóban nyereséges legyen a keresőoptimalizálásod és el tudd dönteni érdemes-e ezen a területen felvenned a harcot a konkurenciáddal.