Blog

Olvass minket!

Mennyibe kerül a helyi, avagy lokális keresőoptimalizálás?

Általános tévhit, hogy a keresőmotorok által generált forgalom ingyenes. A felmerülő költségek elsősorban a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések logikai összehasonlításából származnak. A google fizetett hirdetései (google ads) általi hirdetés esetén minden a hirdetésére való kattintásnak anyagi vonzata van. A keresőoptimalizálás általi forgalom esetén viszont a webhelyére történő kattintás nem kerül semmibe (feltehetően ebből ered a következtetés, mi szerint az optimalizálásából eredő forgalom ingyenes).

De valóban ingyenes lenne? Lehetséges, hogy energia és pénz befektetése nélkül a keresőoptimalizálás továbbra is biztosítsa a forgalmat?

Természetesen nem. Csak azért, mert felépített egy szép weboldalt, a Google nem fogja kellően magasan rangsorolni, hogy növelje weboldala forgalmát. Ahogyan az a cikkben is kiderül, a Google-nek kiemelkedő weboldalra és hiteles domain-re van szüksége.

Talán most azon elmélkedik, mégis mennyire kell weboldalának kiemelkedőnek és hitelesnek lennie, ami visszavezet az első kérdéshez. Mennyibe kerül a helyi keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás költségeit meghatározó tényező

Hallotta már a „hogyan hagyjuk le a medvét” viccet? Nem vagyok humorista, szóval biztosan elrontom, de fontos tanulságot takar, szóval… Az ismerőseivel szembe találja magát az erdőben egy medvével és az elkezdi üldözni Önöket. Milyen gyorsan kell futnia, hogy megússza a medvetámadást?

Netán tudja a választ? Amennyiben még sose hallotta, valószínűleg azon gondolkodik, milyen gyorsan képes futni egy medve. Segítek, nem ez számít. Az igazi kérdés az, hogy milyen gyorsan képes futni a leglassabb ismerőse akivel a medve elől menekülnek, és Ön le tudja-e őt hagyni?

Rendben, tudom, hogy ez nem igazán jó vicc, de talán elindított egy gondolatot és már rá is jött, mi az első tényező, ami meghatározza a helyi keresőoptimalizálás költségeit.

Az első és legfontosabb a verseny.

Egy konkurensekkel teli, versenyorientáltabb iparágban sokkal többet kell a keresőmotorok optimalizálásába fektetnie, mint egy olyan iparágban, ahol kevesebb a versenytársa. Keményebben kell dolgoznia egy kiemelkedő weboldal létrehozásában (pl.: jobb tartalom) és a linkhálózat kiterjesztése (pl.: több hivatkozás, link) is nagyobb kihívás.

Más szóval túl kell teljesítenie versenytársain. Vizsgálja meg azokat a webhelyeket, melyek olyan kulcsszavaknak köszönhetik magas rangjukat, amilyeneket Ön is használni kíván. A gyors és könnyű vizsgálathoz vegye igénybe a Moz Link Explorer-t. (Csak hozzon létre egy fiókot és havi 10 alakalommal végezhet el kulcsszó lekérdezést).

Majd használja a Link Explorer-t és egyszerűen másolja/ illessze be a versenytársak domain-jeit az eszközbe. Azonnal látni fogja a domain forrásainak értékelését és a linkek számát. Minél magasabb versenytársa forrásainak értékelése és minél több linkkel rendelkezik, annál többet kell Önnek befektetnie, hogy túlszárnyalja azt.

Több irodája van?

A helyi keresőoptimalizálás költségei tekintetében meghatározó irodáinak, üzlethelységeinek száma is. Ez érthető. Több üzlet rangsorban elért helyzetének javítása (Google Cégem, Bing helyek, Yahoo lokál) több forrást igényel, mintha csak egy lenne. Legkevesebb, amit ilyenkor tehet, hogy hivatkozásokkal népszerűsíti minden üzlethelyiségét. Hivatkozások alatt értjük a vállalkozása nevének, címének és telefonszámának feltüntetését, megemlítését másik webhelyen. A keresőmotorok számára biztosítani kell az üzletével kapcsolatos pontos és naprakész adatokat, mivel azok a különböző webhelyek összes hivatkozását áttekintik.


(Forrás: pixabay.com)

Számos terméke vagy szolgáltatása van?

Végül a harmadik szempont, hogy hány terméket vagy szolgáltatást kíván reklámozni, támogatni a keresőoptimalizálás során. Ez is elég egyértelmű. Amikor több termék vagy szolgáltatás kulcsszavaival kívánja elérhetőségét bővíteni, úgy nagyobb keresőoptimalizálási befektetés szükséges. Legalább külön aloldalakra lesz szüksége a weboldalán belül a hirdetett termékei vagy szolgáltatásai bemutatására.

Ne feledje, hogy minden újonnan, weboldalára felvitt termék vagy szolgáltatás újabb, a Google által magasan rangsorolt versenytársat vonhat maga után. Ezen új termékekre és szolgáltatásokra is meg kell vívni a harcot az elsőségért.

Nem létezik tökéletes, mindenre alkalmas megoldás

Remélem, most már világosan látszik, hogy nem létezik egységes megoldás minden keresőmotor optimalizálás számára. Ebből adódóan a díjak és költségek is széles skálán mozognak.

Azon vállalkozások, üzletek esetében, melyek kevesebb versenytárssal, egy üzlethelyiséggel rendelkeznek és egy terméket vagy szolgáltatást forgalmaznak a szükséges havi befektetés 15-30.000 Ft között mozoghat. Azok a vállalkozások, üzletek, melyek az ágazatukban nagyobb konkurenciával rendelkeznek és több üzletben több termék vagy szolgáltatás forgalmazását tűzték ki célul, ez az összeg meghaladhatja a 30-60.000 Ft-ot is.

Kérje ingyenes 45 perces telefonos konzultációnkat!
Jelentkezem az ingyenes konzultációra!

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

Google Ads minőségi mutató értelmezése? - Eláruljuk mit jelentenek a számok pontosan!

A Google Ads minőségi mutató a hirdetések és céloldalak relevanciáját, valamint a kulcsszavak teljesítményét jelző 1-10 közötti érték.
Tovább
Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing siker 4 alappillére.

Az online marketing egy nagyon komplex dolog! Szerintem ebben sokan egyetértünk. Azonban minden komplex dolog mögött meghúzódik egy vezérelv ami utat mutat a káoszban és ha valaki ezt a vezérelvet megérti akkor képes uralni a káoszt.
Tovább
2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

2 kérdés ami segít megtalálni a legjobb forrást, ahonnan potenciális ügyfeleket tudsz terelni weboldaladra

Ha arról kérdeznélek, hogy honnan érkezhetne látogató a weboldaladra? Milyen forrásokat tudnál felsorolni? Már kezdenéd is …. SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, YouTube, TikTok, Snapchat, e-mail marketing…és még sok más egyéb forrás.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!