Blog

Olvass minket!

Mi is valójában a Google Consent Mode V2

Lehet, hogy már nagyon sok helyről hallottad ezt a kifejezést, hogy Google Consent Mode V2, mégis homályos, hogy Miért és Minek? Ezt próbáltuk most egy kicsit érthetőbb módon összeszedni, mert ez nem egy mumus, vagy valami misztikus dolog.


Először is miért kell ezt használni?

A Google új adatkezelési módot vezetett be, hogy az EGT adatvédelmi előírásainak, és a GDPR-nak teljes mértékben megfeleljen. Ez lett a Google Consent Mode V2.

A Google Consent Mode V2 a Digital Markets Act (DMA) hatálybalépésével 2024 márciusáig kell, hogy a weboldalakon bevezetésre kerüljön. Azoknak a weboldalaknak fontos ez, amelyek Google szolgáltatásokat használnak, és az Európai Gazdasági Térségben vagy az Egyesült Királyságban célzott közönséget érnek el.


Mi is valójában a Google Consent Mode V2?

A Google Consent Mode V2 (GCM V2) egy olyan rendszer, ami lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy a Google Analytics-el, a Google ADS-el és a Floodlight- értékesítés címkékkel közvetlenül kommunikáljon.
Ez egyszerűen azt jelenti, hogy az oldalon elhelyezett sütik addig blokkolva vannak, amíg a látogató, felhasználó el nem fogadta ezeket. Ezzel az a cél, hogy megszüntesse azt, hogy a weboldalak akkor is gyűjtsenek adatokat, ha nem járultak hozzá a felhasználók ehhez.


Hogy miért fontos?

Három szempontot emelnénk, ki, ami vitathatatlan a Google Consent Mode V2-vel kapcsolatban.


1. Az első, amit az elején is említettünk az adatvédelmi szabályoknak meg kell felelni. Ezek folyamatosan változnak, szigorodnak, ahogy szinte minden tevékenység áttevődik az online világba.


2. Másodszor fontos, hogy ebben az online világban a bizalom meglegyen, a látogatónak ez egy megerősítés, hogy az adatait nem fogják illetéktelenül használni.


3. A harmadik, ami egy weboldal, webáruház esetében a legfontosabb, hogy hatékony segítséget nyújtanak a hirdetések, kampányok vizsgálatában, a pontosabb célzások, hirdetések beállításában, ami eredményességet, ezáltal több bevételt generálhat.


Milyen hatással lehet például a Coogle Consent V2 mód a Google ADS hirdetések minőségére?

Eddig a Consent Mode két paramétert használt arra, hogy létfontosságú információkat küldjön a Google Ads számára: az analytics_storage és az ad_storage. Ezek továbbították, hogy a felhasználó hozzájárult az analitikai és hirdetési sütikhez.


Most plusz két paraméter kerül bevezetésre az ad_user_data és az ad_personalization, ezek főleg a Google-ra vonatkoznak, hogy a felhasználók hozzájárulnak-e az adatok Google Ads részére történő elküldéséhez, illetve hogy engedélyezhető-e a személyre szabott hirdetés (remarketing) a számukra.


Amennyiben ez a két új paraméter nem kerül, engedélyezésre akkor az Európai-régióban nem lehet meghatározott célközönségeket felépíteni és személyre szabott hirdetéseket futtatni a Google Ads szolgáltatásban. Ezen felül befolyásolja az ajánlattételt, a mérést, a célközönség beállítását.


Mi történik, ha nem kerül a Google Consent Mod V2 beállításra?

Adatgyűjtés korlátozása, azaz a hirdetési platformok egyszerűen nem rögzítenek adatokat az új felhasználókról. Ez érintheti a remarketing listákat, a személyre szabott hirdetéseket, valamint a mérés is pontatlan lesz. Az ajánlattételi algoritmusok a hiányos adatok miatt nem biztos, hogy hatékonyan kezelik a költségvetést.

A GDPR és más adatvédelmi szabályoknak megszegése miatti büntetések, jogi felelősségek léphetnek fel.

Felhasználói bizalomvesztés következhet be.


GCM V2 beállítása

Mindig attól függ milyen platformot vagy eszközt használ a weboldal, vagy alkalmazás.


Consent Management Platform (CMP) használata

A CMP-k (Consent Management Platform) olyan harmadik fél által kínált szolgáltatások, amelyek segítik a webhelyeket és webalkalmazásokat a felhasználói hozzájárulás megszerzésében és kezelésében. Sok CMP támogatja a GCM V2-t, és automatizálhatja a beállítást.

Például WP oldalak esetén a CookieYes bővítmény lehet jó választás.


Google Tag Manager (GTM) használata

Ha a Tag Manager-ben szeretnéd ezt megoldani a Google Consent Mode V2-t, új címke létrehozásával lehet megoldani és itt a CookieYes címkesablonját kell választani.
Az ott található weboldal kulcsot ezután be kell illeszteni a CookieYes profiljában található telepítési kódba.


Saját fejlesztésű megoldás használata

Tapasztalt webfejlesztők manuálisan is nekiláthatnak a feladatnak, ehhez a Google Consent Mode V2 API-t kell használni.

A manuális beállítás nem egyszerű, így aki tapasztalt a kódolás területén ez inkább annak javasolt.


Keress minket és segítünk!

Remélem, ez a cikk segített jobban megérteni, hogy miért fontos és hogyan működik a Google Consent Mode V2.


Ha kérdéseid vannak, vagy nem rendelkezel tapasztalattal a Google Consent Mode V2 beállításában, vedd fel velünk a kapcsolatot segítségért és tanácsadásért.

A Google Consent Mode V2 egy összetett eszköz, amelynek helyes beállítása és használata kulcsfontosságú a felhasználói beleegyezés kezelése és az adatvédelmi irányelvek betartása szempontjából.


Szakértő csapatunk örömmel áll rendelkezésedre, hogy segítsen a beállítások megértésében és a megfelelő konfiguráció létrehozásában.

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

Felejtsd el a bénázást és tudd meg hogyan legyél sikeres a SEO-ban cégtulajdonosként?

Felejtsd el a bénázást és tudd meg hogyan legyél sikeres a SEO-ban cégtulajdonosként?

Abban bizonyára egyet értünk, hogy Neked mint egy cég tulajdonosának sok mindenhez kell értenie…., HR-menedzser, könyvelő és digitális marketing szakember vagy egyszerre amellett, hogy a vállalkozás vezetés alapvető munkáját végzed.
Tovább
Honnan tudhatod, hogy a SEO jó választás céged online marketingjében?

Honnan tudhatod, hogy a SEO jó választás céged online marketingjében?

Tavaly bementem egy cukrászdába Debrecenben, hogy melyikbe az most lényegtelen a történet szempontjából.  Már hallottam az ország tortájáról és meg akartam kóstolni. Nem vagyok nagy sütis, de sokan mondták körülöttem, hogy kipróbálták és nagyon finom, érdemes megkóstolni.
Tovább
5 lépés, hogy a helyi keresések élére tudja juttatni vállalkozását!

5 lépés, hogy a helyi keresések élére tudja juttatni vállalkozását!

A cikkben bemutatjuk 5 fontos lépésben, hogyan érhető el egy vállalkozás weboldalának a Google keresési lista élére kerülése.
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!