Mire jó a közösségi média
;quality(90).jpg)
Mire jó a közösségi média?
A közösségi média elsődlegesen a felhasználók közti kommunikáción alapszik. Ezek a beszélgetések, viták vezetnek az információ átformálódásához. A közösségi média egy olyan új és friss marketing eszköz, ami lehetőséget ad a cégek számára, hogy az ügyfeleikkel, és ne hozzájuk beszéljenek.
A közösségi médiában az információ terjedése és formálódása egy nehezen koordinálható folyamat, ami egyedi nyelvezetet kíván.
Kiváló lehetőség vevői vélemények kutatására. Meghatározhatatlan számú közösségi média megjelenést vagy közösségi médiára fordított időt tartalmaz.
Nem tudunk úgy kommunikálni, hogy ne kommunikáljunk semmit…
Állandóan üzemelő dolog ahol sosincs megállás. Az új online kommunikációs eszközök és alkalmazások nem csak egyszerűen az együttműködésre és kommunikációra létrehozott felületek, hanem új lehetőségeket adnak, amiket az egyre kreatívabb marketingesek új módszerekkel ki is használnak. A webes technológiák, a marketing és a közösségi média találkozása nyomán új kihívások és munkakörök alakulnak ki (pl. social media manager).
A felhasználók nem csak pozitív kritikákkal élnek, hanem könyörtelenül kinyilvánítják nemtetszésüket is, amire azonnal diplomatikusan és megtervezett kríziskommunikációval kell reagálni.
Mindent egybevetve bárki, aki érez magában kellő bátorságot elkezdheti a kommunikációt akár hivatalos oldal tulajdonosként is, szem előtt tartva azt a tényt, hogy az egyszer leírt információk életre kelnek és nem mindig tudjuk megfelelően uralni ezek terjedését.
Tévhit azonban, hogy bárki képes ezeket az üzeneteket jól előállítani és kezelni. Számtalan márka követte el ezeket a hibákat ám az alapszabályokat szem előtt tartva kevesebb hibát ejthetünk.
Alapszabályok:
-
Kommunikálj rendszeresen!
- Válaszd ki a cég hangvételét és sose térj el tőle!
- Mindig legyen a témád legalább egy kicsit kapcsolatban a termékeddel, szolgáltatásoddal vagy cégeddel!
- Sose ígérj olyat, amit nem tartasz be!
- A véleményekre és reakciókra amint lehet, reagálj!