Olcsóbb Google Ads hirdetések - Tudj meg mindent a minőségi mutatóról
;quality(90).jpg)
Akár folyamatosan hirdetsz a Google Ads-ban, akár utána olvastál már a dolognak, de nem próbáltad még már feltételezem, hogy hallottál a Google „minőségi mutatójáról” – arról az értékelésről, amelyet a Google számos különböző tényező alapján ad meg a célzott kulcsszavaknak. Ezt a pontszámot használják a kattintásonkénti költség (CPC) és a hirdetés rangsorolásának meghatározására is az aukciós folyamatban.
A minőségi mutató működésének teljes megértése nem egyszerű téma, de kulcskérdés, hogy ismerd, ha jó hirdetéseket akarsz csinálni a Google Ads-ban.
Hirdetés rangja – mi lehet ez?
Általában több hirdető verseng ugyanazon kulcsszavakért, ezért a Google-nak meg kell találnia a módját annak meghatározására, hogy melyik sorrendben jelenítse meg az elérhető hirdetéseket. Ennek okán minden hirdetéshez egy rangsort társít a Google.
A Google Quality Score (QS) rendszer egy 1-től (legalacsonyabb) és 10-ig (legmagasabb) terjedő rangsorolási skála, amely a Google keresőhálózatán megjelenő hirdetések minőségét méri. A pontszám ezután meghatározza, hogy a hirdetők mennyit fizetnek, és mi lesz a hirdetés rangsorolása (keresési pozíció a hirdetési területen).
Végső soron a hirdetés pozíciója = Max CPC x minőségi pontszám.
Miért számít igazán?
Járjuk körbe az alapoktól kezdve!
A hirdetők releváns hirdetéseket szeretnének megjeleníteni, hogy a felhasználók rájuk kattintsanak. A felhasználók a releváns hirdetésekre kattintanak, és releváns információkat szeretnének találni ahhoz, amit keresnek. A Google nagyszerű felhasználói élményt szeretne adni, hogy a hirdetők és a felhasználók is kedveljék és értékesnek tartsák és főként használják minél többször a szolgáltatásait.
Minden alkalommal, amikor egy lekérdezés történik a Google-on, aukcióra kerül sor. Az aukció a kattintásokra vonatkozik, így a hirdetőknek csak akkor kell fizetniük, ha kattintást kapnak.
Melyek a minőségi mutatót befolyásoló tényezők
A QS kiszámításakor három tényezőt vesznek figyelembe. A minőségi pontszám nagymértékben befolyásolja a kattintásonkénti költséget (CPC) és a hirdetés pozícióját, ezért fontos, hogy megértse az alábbi összetevőket:
1. Átkattintási arány: Legnagyobb összetevő
A korábbi átkattintási arányok (CTR) elsöprő hatással vannak a minőségi mutatókra. Alapvetően a felhasználók kattintásaikkal szavaznak a hirdetések minőségére, így a Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eldöntsék, melyik hirdetés a legjobb a különböző keresési lekérdezésekhez. Ha nincs előzmény a fiókjában, a Google más hirdetők adott kulcsszavakra vonatkozó korábbi teljesítménye alapján értékeli ki, milyen minőségi mutatót kell megadnia a hirdetésednek. Ahogy elindulnak a kattintások akkor akkortól már valós értéket fogsz kapni és vagy felülmúlod az előzetesen Neked kiadott értéket vagy alul.
2. Relevancia: A második legnagyobb komponens
A kulcsszavak relevanciája a hirdetésekre, valamint a hirdetések relevanciája a felhasználók keresési lekérdezésére szintén fontos tényező a minőségi pontszámban. A Google a relevanciát a hirdetés és a lekérdezés nyelvének és kontextusának elemzésével határozza meg, és meghatározza, hogy mennyire kapcsolódik a kulcsszóhoz. A Google helyek a kulcsszavak relevanciájára összpontosítanak, így csak hasznos hirdetések jelennek meg a felhasználók számára. Ez azt is megakadályozza, hogy a hirdetők a nem kapcsolódó termékek vagy szolgáltatások keresési eredményeinek tetejére kerüljenek.
3. Céloldal minősége: A harmadik legnagyobb összetevő
A Google értékeli a hirdetési céloldalad minőségét! Nagyon gyenge, mert sokan azonnal elkattintanak róla, vagy szuper figyelemfelkeltő és ott marad a látogató és informatív is, hogy sok időt töltsön rajta? A jó minőségű céloldal eredeti tartalommal rendelkezik, és könnyen navigálható, gyors betöltési időkkel és nem zavaró technikai megoldásokkal rendelkezik.
Hol találod a minőségi mutatódat?
A Google Ads keresési kampányban minden kulcsszavadnak van minőségi mutatója. Ha nem találod meg az oszlopját, akkor el van rajtve, de az alábbi lépések alapján elő tudod varázsolni.
-
Kattintson a „ Kulcsszavak ” lapfülre Google Ads-fiókjában ezután kattintson az „ Oszlopok ”, majd az „ Oszlopok módosítása ” elemre.
-
A megnyíló részben válaszd ki a „ Minőségi pontszám ” lehetőséget.
-
Kattints a minőségi pontszám 4 összetevőjéhez tartozó jelölőnégyzetekre.
-
A beállításhoz kattints az „ Alkalmaz ” gombra. Ekkor megjelenik a Minőségi mutató oszlop és annak összetevői az adatok között.
Hogy javíthatsz a minőségi mutatóidon?
Előljáróban azt elmondom, hogy a 7/10-es mutató már jónak mondható és nyilván megvan a lehetősége ezen érték fölé menni és megcélozni a 8-as vagy 9-es értéket vagy a 100%-ot, de az esetek többségében annyi erőfeszítéssel járna ez, hogy el kell gondolkoni megéri-e!
Az 5 vagy az alatti pontszám azt jelzi, hogy valami nincs rendben, és javítani kell rajta.
Ezt kell tenned ha javítani akarod a mutatót:
-
Strukturáld hirdetéscsoportjaidat keresési szándékok szerint.
-
Szerezz jobb átkattintási arányt (CTR), mint versenytársaid
-
Használd a CTR-t a céloldallal kapcsolatos élmény javítására
Következtetés
A minőségi mutató alapjainak megértése fontos tényezője, hogy sikeres Google Ads kampányokat futtass. Figyelj a hirdetéseidre és a minőségi pontszámokra és légy naprakész és kreatív a minőségi pontszámaid javítása terén!