Tanácsok hatékony Facebook oldal üzemeltetéshez
;quality(90).jpg)
Nagyon sok kisvállalkozás van jelen a közösségi oldalakon, mint a Facebook. Többségük úgy értékeli, hogy a Facebook oldal fejlesztésével eltöltött idő gyorsan megtérül és nagyon jó döntés volt a közösséghez való csatlakozás. Vannak azonban vállalatok, akik nem bíznak a befektetett idő és energia megtérülésében és csupán időpazarlásnak tartják. A blogok hemzsegnek az olyan tanácsoktól, hogyan lehet népszerű Facebook oldalt létrehozni, de a tanácsok nagy része megalapozatlan. Az alábbi írásomban szeretnék én is tippeket adni hasznos közösségi oldal üzemeltetéséhez, viszont az általam leírt tanácsokat már bevált és jól működő oldalak mintáján gyűjtöttem össze.
A hatékony Facebook oldal kialakításához első lépésben három alapvető kérdésre kell a választ megtalálni:
Mit szeretne a vállalkozásunk elérni a Facebook oldallal?
Mit várnak az emberek az oldalunktól?
Ez a két dolgot, hogyan lehet összekapcsolni?
-
Ne posztolj más cégek hirdetéseit
A Facebook profilok felderítése során az első dolog, ami feltűnik, hogy különbség van a közvetlen állapotfrissítés posztolása és egy másik fél állapotfrissítésének posztolása között. Figyeljünk oda, hogy az általunk írt állapotfrissítések kerüljenek az üzenőfalunkra, így megválaszthatjuk a hozzátartozó fotót és a képet is. Nem célszerű más oldalakat reklámozni saját üzenőfalunkon, hiszen a látogatóink a Mi termékeinkre kíváncsiak és a túl sok reklám elriasztja őket.
-
Posztoláskor alkalmazd a „kevesebb néha több” elvet
Amikor valamit kiírunk a falra, figyeljünk oda, hogy tömören lényegre törően fogalmazzunk és látványos nagyméretű képet töltsünk fel hozzá. Akinek felkeltette az érdeklődését a poszt az rá fog kattintani és végig olvassa, like-olja vagy kommentezi és esetleg még meg is osztja a többi ismerőse számára.
Érdemes többször átnézni a szöveget, mielőtt posztolnánk, kerüljük a helyesírási hibákat. Sokan használják a „próbaposztolás”-t, ami annyit jelent, hogy ugyan közzéteszik a megírt szöveget, de olyan beállításokkal, hogy senki vagy csak egy szűk kör láthassa. Ezt akár több nyelven is kipróbálják, annak érdekében, hogy láthassák hogyan is nézne ki a szöveg az üzenőfalon. Így kiszűrhetők a felesleges térközök, formázási hibák, elcsúszások.
-
Foglalkozz minden ügyféllel
Fontos, hogy a profilunkat meglátogató leendő ügyfél úgy érezze, hogy személyesen foglalkozunk vele.
Képzeljünk el egy helyzetet, amikor a boltba besétál egy vásárló és kérdez valamit az eladótól. Erre az eladó nem válaszol, csak csendben ül. A vásárló biztos, hogy nem fog tőlünk venni semmit és elhagyja a boltot.
Erre oda kell figyelni és az üzenőfalunkra érkező kérdésekre válaszolni kell, esetleges chat megkeresések alkalmával online segítséget nyújtani az érdeklődő számára. Az ilyen viselkedéssel extra like-okat és plusz megosztásokat érhetünk el, ami nagyon jó módja a reklámozásnak.
-
A középpontban a vásárlók álljanak
A közösségi oldal az ügyfeleinkért van, tehát úgy kell kialakítani, ahogyan ők szeretnék, számukra kell komfortosnak lennie. Engedélyezni kell számukra az oldalon a különböző tevékenységeket, mint például a megosztás.
Ha az ügyfelek szájíze szerint van kialakítva az oldal, akkor sokkal több időt tölt el a termékeink böngészésével. Ezzel növelni tudjuk az eladásaink számát is. Arról nem is beszélve, hogy egy elégedett vevő sok másikat hozhat magával.
-
Legyen célod
Ha úgy döntesz, hogy belevágsz egy Facebook oldal üzemeltetésébe, akkor fontos, hogy írásban rögzítsd a céljaidat. Mit szeretnél elérni az oldal üzemeltetésével? Például cél lehet, hogy minden posztra legalább annyi like érkezzen, amennyi a látogatóid 10%-ka. (Tehát legrosszabb esetben is minden 10. látogatónak like-olnia kell a posztodat.) Ugyan ez vonatkozhat a megosztások számára is.
Nagyon fontos, hogy ezeket a célokat jól fogalmazd meg, mert elérhetetlen célokkal nem lehet fejlődni és a folytonos csalódás negatívan hat az üzletre. A szerkesztő csapat katasztrófaként éli meg, ha nem éri el a kitűzött célt.
-
Folyamatosan változtass, kísérletezz
Annak érdekében kell változtatni, hogy megtudd, mire harapnak rá legjobban a látogatóid. Rá kell jönni arra, hogy milyen időközönként érdemes új posztokat elhelyezni az idővonalon. A posztok rendszerességén kívül fontos az időbeli elhelyezése is. Tehát ki kell kísérletezni, hogy az hoz több látogatót, ha mindig azonos időben kerül fel új írás, vagy az ha véletlenszerű időközönként posztolsz.
Sokan mondják, hogy a fotók, videók posztolása elengedhetetlen a Facebook oldalakon, viszont én úgy gondolom, hogy ez a látogatók beállítottságától függ. Nem minden típusú oldal kívánja ezt meg. Ha új videót töltünk fel, figyelni kell, hogy a látogatók hány százalékának keltette fel a figyelmét és ebből lehet következtetni, hogy a későbbiekben érdemes-e videókkal „traktálni” az ügyfeleket.
Összegezve:
A közösségi oldalakon lehet a legkönnyebben tartani a kapcsolatot a vevőinkkel. Általában itt teszik fel a legtöbb kérdést a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Ez azért van, mert a követőink tudják, hogy ott vagyunk (legalább is nem túl messze) és hamar választ kapnak a kérdéseikre. Sok közösségi oldal létezik, az írásomban főként a Facebookot emlegettem, de az itt leírtak megvalósíthatók más oldalakon is. A közösségi oldal kiválasztásánál célszerű figyelembe venni, hogy hány tagja van az adott közösségnek és hogy a tagok mennyire aktívak, mekkora az oldal napi látogatottsága. A leghatékonyabb akkor lehet az akciónk, ha minél forgalmasabb oldalt választunk.